۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85066441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

چاقوی زنجان رتبه اول فروش صنایع دستی زنجان را به خود اختصاص داد

زنجان - ایرنا - معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی زنجان گفت: با آغاز سفرهای نوروزی بیشترین استقبال و خرید گردشگران نوروزی از صنایع ستی زنجان به ترتیب به چاقو، مس، زیورآلات سنتی و ملیله اختصاص دارد.

الناز خدایی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این طبق برنامه ریزی ها برای نوروز ۱۴۰۲، ۱۰ بازارچه صنایع‌ دستی در سطح استان با هدف شناساندن هنرهای اصیل استان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون مشاهدات عینی حکایت از استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از صنایع دستی استان دارد، اضافه کرد: اغلب مسافران در سفر به استان اقدام به خرید این صنایع‌ دستی می‌کنند که در واقع سوغات این استان محسوب می شود.

این مسوول با بیان اینکه در زمان حاضر ۶۰۰ فروشگاه صنایع دستی در استان فعال است، ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد ۹۰ درصد این فروشگاه ها تاکنون در تعطیلات نوروزی فعال بوده و نسبت به فروش محصولات خود مبادرت کرده اند.

وی اظهار داشت: به طور قطع نمی توان گفت فروش صنایع دستی استان چقدر بوده است ولی این مقدار پس از پایان نوروز به صورت برآوردی اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسوول یادآوری کرد: برپایی بازارچه‌های فصلی، فرصت مناسبی برای فروش و بازاریابی محصولات هنری است چرا که زمینه ترویج و معرفی بیشتر صنایع‌ دستی استان را فراهم می کند.

هم اکنون هنرمندان صنایع دستی استان در ۵۵ رشته مختلف فعالیت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha