۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85064808
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۶ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری مینودشت دیدن کردند
نمایی از جاذبه‌های گردشگری مینودشت

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مینودشت در شرق استان گلستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی در ۲۵ اسفند پارسال تاکنون ۲۶ هزار و ۳۸۳ گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان دیدن کردند.

محمدتقی قزل‌سفلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع مسافران و گردشگران حضور یافته در مینودشت طی بازه زمانی اعلام شد، ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر از نمایشگاه صنایع دستی، ۱۳ هزار و ۲۴۶ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۲ هزار و ۷۲۹ نفر از اماکن تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

وی اضافه کرد: همچنین از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون ۹ هزار و ۳۱۷ مسافر و گردشگر نوروزی در مراکز اقامتی مینودشت شامل هتل، خانه مسافر، بوم گردی روستایی، مدارس و اقامتگاه‌های موقت اسکان یافتند.

به گفته قزل سفلی، از مجموع مسافران اسکان یافته در مراکز اقامتی مینودشت در بازه زمانی اشاره شد، ۳ هزار و ۶۵۷ نفر در خانه‌های مسافر، ۵۳۹ نفر در بوم گردی‌های روستایی، ۸۱۲ نفر در مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش، ۲ هزار و ۲۹۴ نفر در اقامتگاه‌های موقت (کمپ، کانکس و چادر مسافرتی) و ۲ هزار و ۱۵ نفر در سایر مراکز اقامتی اسکان یافتند.

فرماندار مینودشت ادامه داد: ستاد خدمات سفر این شهرستان برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی ۲ هتل، ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی روستایی، ۴۰ باب خانه مسافر و هفت باب مدرسه با ظرفیت ۴۸ کلاس درس تدارک دیده است.

به گفته وی، مجموع اتاق‌های این تعداد واحد اقامتی تدارک دیده شده مینودشت برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی ۲۰۵ اتاق با ظرفیت ۸۲۳ تخت است.

قزل سفلی همچنین با اشاره به برپایی جشنواره نوروزی فرهنگ و اقتصاد روستا که روز گذشته در روستای "توسکاچال" از توابع بخش کوهسارات مینودشت برگزار شد، بیان داشت: این رخداد فرهنگی با هدف آشنایی بیشتر مسافران و گردشگران با آداب‌ و رسوم اقوام ساکن در این شهرستان، معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستایی و ایجاد نشاط اجتماعی برای حاضرین برگزار شد.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی اقوام، اجرای موسیقی سنتی و بازی‌های بومی و محلی و نیز برگزاری مراسم حنابندان اقوام از جمله برنامه‌های این جشنواره زیبا بود.

فرماندار مینودشت همچنین گفت: مناطق روستایی این شهرستان ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های گوناگون از جمله گردشگری دارد که باید دهیاران و شوراهای روستایی با برنامه‌ریزی و خلاقیت از این پتانسل‌ها برای رونق و توسعه گردشگری استفاده‌ کنند.

قزل سفلی افزود: مینودشت به سبب بهره‌مندی از مواهب طبیعی و خدادادی کم نظیر مانند جنگل‌های هیرکانی، آبشارهای دلنواز، چشم اندازهای زیبا، مناطق مرتفع و کوهستانی و روستاهای جنگلی و ییلاقی به‌ بهشت استان گلستان شهرت دارد و آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

مینودشت با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در حاشیه جاده بین المللی شمال - مشهد واقع است و هرساله و در مناسبت‌های مختلف سال بالاخص ایام تعطیلات نوروزی و تابستان جمعیت قابل توجهی از مسافران و گردشگران بویژه زائران حرم مطهر امام رئوف حضرت رضا (ع) به این شهرستان سفر می‌کنند.

مینودشت، نمونه کوچکی از بهشت مقابل دیدگان گردشگران گلستان

فیلم/ نان تاتاری، سوغات شیرین مینودشتی‌ها برای مسافران نوروزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha