۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۷:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85063821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

غار کتله خور زنجان به مدت ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شد

زنجان - ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با اقدامات لازم مدیریت غار کتله خور زنجان طبق تفاهم نامه به مدت ۱۵ سال به بخش خصوصی واگذار شد.

سید سعید صفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی را معرفی ظرفیت‌های فرهنگی بومی، شناساندن مولفه‌های تاریخی و ایجاد محرک برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این منطقه ذکر کرد.

وی اضافه کرد: غار کتله خور طولانی‌ترین غار و دومین غار مهم توریستی ایران است که با وجود داشتن ظرفیت‌های بالای گردشگری بلاتکلیف بود که امیدواریم این واگذاری موجب معرفی هرچه بیشتر این مجموعه شود.

صفوی با بیان اینکه غار کتله خور قبل از واگذاری به بخش خصوصی وضعیت بسیار نامناسبی داشت، افزود: سپردن مدیریت احیا و بهره‌برداری این مجموعه‌ها به بخش خصوصی، منجر به ایجاد جریان حیات فرهنگی و اقتصادی در این مجموعه‌ها و ارتقای کیفیت بهره‌برداری آنها می شود.

وی یادآور شد: فراخوان عمومی واگذاری بهره‌برداری بناهای تاریخی و فرهنگی در راستای سیاست‌های کلی نظام و منویات رهبری مبنی بر واگذاری امور به مردم با حفظ حقوق حاکمیتی انجام شد.

کتله خور طولانی‌ترین غار ایران با ۱۲ هزار و ۸۶۰ متر طول دومین غار مهم توریستی ایران است که در سال ۱۳۳۰ به ثبت رسیده ولی کاوش‌های آن در سال ۱۳۶۵ انجام شده است.

این غار در ۱۵۵ کیلومتری جنوب زنجان، ۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان خدابنده و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان، در نزدیکی شهر گرماب واقع شده و مسیر متداول برای بازدید از این جاذبه طبیعی، جاده زنجان به خدابنده (قیدار) در امتداد زرین‌آباد به گرماب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha