۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85058585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: روابط با سوریه را عادی نخواهیم کرد

۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبر: 85058585
آمریکا: روابط با سوریه را عادی نخواهیم کرد

نیویورک – ایرنا- یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی سفر رییس جمهوری سوریه به مسکو اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا روابط با سوریه را عادی نخواهد کرد و از عادی سازی روابط دمشق با دیگران کشورها نیز حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت: ما سیاست خود را در ارتباط با حکومت بشار اسد شفاف بیان کرده ایم.

وی تصریح کرد: در صورت فقدان پیشرفت پایدار به سوی راه حل سیاسی درگیری در سوریه، ما روابط با حکومت اسد را عادی سازی نخواهیم کرد و از عادی سازی روابط سایر کشورها با سوریه نیز حمایت نخواهیم کرد.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه سه شنبه شب برای دیدار و گفت وگو با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه وارد مسکو شد.

به گزارش ایرنا از شبکه «الاخباریه» سوریه، در سفر رییس جمهوری سوریه به مسکو هیأتی از وزرای دولت این کشور وی را همراهی می‌کنند.

از سوی دیگر کاخ کرملین اعلام کرد، پوتین و اسد قصد دارند همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور و چشم انداز حل و فصل اوضاع در سوریه را بررسی کنند.

این در حالی است که روزنامه «جمهوریت» ترکیه پیش تر در گزارشی تحت عنوان «بشار اسد مسافر مسکو؛ عادی سازی با ترکیه روی میز است»، از احتمال حضور رییس جمهوری سوریه در مسکو همزمان با نشست چهارجانبه با حضور جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

اردوغان ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر ماه) از همتای روس خود خواست برای عادی سازی روابط با سوریه میانجیگری کند و خواستار برگزاری نشستی با حضور رییس جمهوری سوریه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha