فرماندار شاهرود: آمادگی پرداخت وام به فعالان مشاغل متوسط و کوچک وجود دارد

شاهرود – ایرنا – معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود گفت: آمادگی پرداخت وام به متقاضیان و فعالان مشاغل متوسط و کوچک از محل اعتبارات تبصره ۱۶ وجود دارد.

ابوطالب جلالی روز چهارشنبه در حاشیه واگذاری ۲۰ صفحه خورشیدی به خانواده‌های کم برخوردار شاهرود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای متقاضیانی که علاقه‌مند به فعالیت در کسب و کارهای کوچک هستند، آمادگی پرداخت از این محل وجود دارد تا فرصت شغلی برای خود و دیگران ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدام‌های مناسبی در بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۶ در این شهرستان انجام شده است، ابراز کرد: یکی از اقدام‌های موثر و مناسب به منظور توسعه مشاغل متوسط و کوچک طی امسال، استفاده از وام تبصره ۱۶ بود که توسط مجموعه‌های بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد علوی، در اختیار متقاضیان قرار داده شد.

جلالی با اشاره به اینکه بسیاری از علاقه‌مندان به فعالیت در مشاغل متوسط و کوچک توانستند از این وام بهره‌مند شوند، اظهار کرد: در این راستا امروز ۲۰ صفحه خورشیدی (سامانه‌های فتوولتاییک) به همت بسیج سازندگی برای خانواده‌های کم برخوردار شاهرود واگذار و نصب شد.

فرماندار ویژه شاهرود ادامه داد: این صفحه‌های خورشیدی در پشت بام منازل استقرار می یابد و در مدار و شبکه اصلی قرار می گیرد تا یک منبع درآمدی برای خانواده‌ها فراهم شود.

فرماندار شاهرود: آمادگی پرداخت وام به فعالان مشاغل متوسط و کوچک وجود دارد

۵۰ صفحه خورشیدی بهار ۱۴۰۲ واگذار می‌شود

وی از واگذاری ۵۰ صفحه خورشیدی به متقاضیان طی سه ماه آینده خبر داد و گفت: امکان نگهداری از این صفحه های خورشیدی با کمترین میزان تخصص میسر است.

جلالی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف واگذاری این صفحه‌های خورشیدی تولید انرژی پاک است، افزود: توجه و پرداختن به مشاغل از این نوع می‌تواند در تولید انرژی به واسطه شرایطی که شهرستان شاهرود دارد، موثر باشد.

فرماندار ویژه شاهرود با اشاره به اینکه این نوع حمایت‌ها می‌تواند از جنبه اقتصادی برای خانواده‌ها موثر و سرمایه گذاری مولدی برای مشاغل کوچک باشد، ابراز کرد: در حوزه کشاورزی نیز از این نوع ظرفیت‌ها برای فعالیت خانواده‌ها وجود دارد.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای تنوع آب و هوایی و ظرفیت مناسبی در تولید انرژی های پاک است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha