سه هزار نیروگاه خورشیدی با هدف محرومیت‌زدایی مددجویان استان سمنان ایجاد می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: سه هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک پنج کیلوواتی با هدف حمایت از مددجویان، توسعه انرژی های تجدیدپذیر جهت محرومیت زدایی و کسب درآمد پایدار به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقشار کم برخوردار ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد حسینی‌نژاد روز پنجشنبه به رسانه‌ها بیان کرد: با حضور نمایندگان سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی «ساتبا» و نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دفتر امور روستایی و شورای استانداری و بسیج سازندگی، هماهنگی‌های لازم در زمینه احداث سه هزار سامانه خورشیدی برای سال ۱۴۰۱ در استان سمنان انجام شد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، شناسایی و معرفی مددجویان توسط چهار نهاد دفتر امور روستایی و شورای استانداری، بسیج سازندگی،  بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به این که محرومیت زدایی با کسب درآمد پایدار در جهت ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقشار کم برخوردار با حفظ کرامت خانواده، از مزیت های عمده اجرای این طرح است گفت: توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر و کمک به افزایش ظرفیت شبکه برق کشور، کمک به پیک سائی برق در ماه های گرم سال، حفظ محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه ای از طریق توسعه انرژی های سبز، حمایت از ساخت داخلی و ایجاد اشتغال صنعت ساخت تجهیزات داخل حوزه تجدیدپذیرها، ارتقای امنیت انرژی و پدافند غیرعامل و کمک به مشاغل آسیب دیده ناشی از خشکسالی، به عنوان مزایای این طرح محسوب می شود.

حسینی‌نژاد بیان کرد: این که برنامه‌ریزی جهت احداث نیروگاه های انشعابی با همکاری شرکت توزیع برق استان سمنان جمعاً به میزان دو هزار و ۵۰۰ کیلووات در سال جاری در دست اقدام است.

وی افزود: تعداد نیروگاه های انشعابی استان سمنان ۶۰ نیروگاه با ظرفیت ۷۸۶ کیلووات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: نهادهای حمایتی مورد اشاره، نسبت به تهیه لیست افراد دارای شرایط اقدام و برای انجام مراحل بعدی به شرکت توزیع برق استان سمنان معرفی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha