آیت‌الله ری‌شهری خدمات ارزشمندی از خود بیادگار گذاشت 

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت، فقیه برجسته آیت الله ری شهری را شخصیتی چند بعدی توصیف و تصریح کرد: آن مرحوم خدمات ارزشمندی از خود بیادگار گذاشت.  

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج ، آیین نکوداشت اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمد محمدی ری شهری و گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳۰۰ تن از خادمین و پیشکسوتان حوزه حج و زیارت که جمعی از آنان در سال ۱۴۰۱ به دیار باقی شتافتند امروز با حضور مسئولان حوزه حج و زیارت و جمعی از علما و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی و بازماندگان آن مرحومان در نمازخانه این مجموعه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب طی سخنانی یاد و خاطره ۲۵۰ روحانی و ۶۰ مدیرکاروان را که از شیوع کرونا تا امروز دار فانی را وداع گفتند، گرامیداشت وآیت الله ری شهری را شخصیتی چند بعدی توصیف کرد که هر یک از آن‌ها شایسته تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: آن مرحوم شخصیتی ممتاز، استاد، الگو و اسوه و در بسیاری از کارها پیش قدم و موسس بود.

سرپرست حجاج ایرانی با برشمردن فعالیت ها و خدمات آیت الله ری شهری دربعثه مقام معظم رهبری، وزارت اطلاعات، موسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث ، توسعه بارگاه عبدالعظیم حسنی و دادستانی کل کشور تصریح کرد:

آن مرحوم بسیار دوراندیش بود و هر کجا که حضورمی یافت اقدامات زیربنایی بسیار ارزشمندی از خود بیادگار می گذاشت.

وی افزود: این فقیه برجسته یک عمر با اخلاص تلاش کرد و هیچ گاه از این آوردهای ارزشمند سخنی به میان نیاورد و همواره از اظهار و یا تبلیغ آن پرهیز داشت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان به روایاتی از پیامبر اکرم(ص) و امام هادی (ع) درباره اخلاص در عمل اشاره کرد و به ذکر خاطراتی از برخی پیشکسوتان حوزه حج و زیارت و تجارب معنویشان در این حوزه پرداخت.

آیت الله محمد محمدی ری شهری پس از عمری تحصیل و تدریس و تحقیق در حوزه‌های علمیه و پذیرش مسئولیت‌های مختلف در روز یکم فروردین ماه امسال پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۷۵ سالگی به دیدار حق شتافت.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha