رسیدگی به ۱۳۸۰ شکایت زائران امام رضا(ع) از اصناف

مشهد - ایرنا - دبیر قرارگاه سفر شهرستان مشهد با اشاره به آغاز فعالیت از ۱۳ اسفند سال جاری گفت: تاکنون ۱۳۸۰ بازرسی براساس شکایت زائران داشتیم و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان پول به آنان بازگردانده شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین امیرکلالی شامگاه دوشنبه و در یازدهمین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد افزود: بر اساس پیش بینی ها از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین سال آینده حدود ۱۰ میلیون زائر در شهر مشهد حضور پیدا خواهند کرد و بر همین اساس، قرارگاه خدمات سفر با ساختار جدید و متحول نسبت به گذشته ایجاد شده است و این در حالی است که در یک سال اخیر شاهد ایجاد روح خدمتگزاری به زائران هستیم که باید در شهرستان مشهد احیا شود.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل فعالیت ها به صورت جزیره ای انجام می شد که دارای نواقص بسیاری بود و اکنون با تشکیل این قرارگاه به صورت متمرکز نیازهای زائران قابلیت پیگیری و رصد دارد تا برای زائران سفری ایمن همراه با معرفت و آرامش فراهم شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد اظهار کرد: در ساختار این قرارگاه ۱۲ کمیته تخصصی با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با خدمات سفر حضور دارند که تاکنون در بیش از ۳۰ جلسه بیش از ۴۵۰ مصوبه داشته است.

امیرکلالی گفت: در گذشته انسجام و اطلاعاتی نسبت به اسکان زائران وجود نداشت ولی اکنون در لحظه امکان رصد ورود مسافر و ظرفیت اسکان وجود دارد تا شرایط هدایت مناسب زائر به محل اقامت بر اساس اطلاعات صحیح صورت گیرد؛ بر اساس این رویکرد در حال حاضر اقامت و اسکان ۶۰۰ هزار نفر شب در سه بخش رسمی، موقت و اضطراری در نظر گرفته شده است.

امیرکلالی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط در خصوص توزیع ۲۰ قلم کالای اساسی در ۱۸ محل، با قیمت مصوب از دیگر اقدامات قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد است.

وی با اشاره به راه اندازی ۲۲ نانوایی در اطراف حرم رضوی ادامه داد: از دیگر اقدامات این ستاد، اختصاص هشت هزار تن آرد برای تهیه نان زائران و مجاوران حرم رضوی است.

دبیر قرارگاه سفر شهرستان مشهد گفت: استقرار چهار پایگاه در مسیر محورهای اصلی منتهی به حرم رضوی برای نظارت قیمت‌ها تشکیل شده است که با همکاری ۷۰۰ نفر نیروی مردمی در امر نظارت بر فروش کالا، همکاری خواهند کرد.

امیرکلالی افزود:از دیگر اقدامات صورت گرفته، استقرار ایستگاه های سلامت و بهداشت محیط با هدف کنترل مواد غذایی و پایش سلامت مردمی ایجاد شده است است؛ همچنین در طول ایام نوروز ۳۵ بیمارستان و ۱۴۰ درمانگاه عمومی همراه با ۹۳ داروخانه شبانه روزی شهر مشهد برای خدمت رسانی به زائران در حال آماده باش هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha