۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 84680246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قرارگاه خدمات سفر در مشهد تشکیل شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۵۴
کد خبر: 84680246
قرارگاه خدمات سفر در مشهد تشکیل شد

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد از تشکیل قرارگاه خدمات سفرهای نوروزی در مشهد خبر داد و گفت:احکام مسوولان کمیته های ۱۱ گانه این قرارگاه صادر شده است.

محسن داوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت کمیته ها و شرح وظایف و ماموریتهای هر یک از آنها تعیین شده است و فردا یکشنبه نشست دیگری از این قرارگاه با حضور اعضا و دبیری رییس اداره میراث فرهنگی مشهد تشکیل می شود.

وی ادامه داد: کمیته های هماهنگی خدمات بخشداری ها و شهرداری ها، نظارت و ارزیابی عملکرد، بهداشت و سلامت، خدمات انتظامی و امنیتی، خدمات حمل و نقل و برنامه ریزی و آمار، خدمات شهری و محیط زیست، نظارت و تنظیم بازار، خدمات امداد و نجات، امور فرهنگی، تبلیغات و فضای مجازی، خدمات مسافرتی و اسکان ۱۱ کمیته فعال در قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد هستند.

حسین امیرکلالی، دبیر قرارگاه خدمات سفر شهرستان مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت رسمی این قرارگاه از ۲۵ اسفند کنونی تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود و ۲۴ اسفند ماه نیز مانوری با حضور تمام مدیران و دستگاه های مرتبط در قالب قرارگاه خدمات سفر برگزار خواهد شد.   

استاندار خراسان رضوی ۱۲ اسفند ماه تشکیل قرارگاه خدمات سفر در مشهد به ریاست فرماندار و با هدف مدیریت مطلوب خدمات به زائران و مسافران نوروزی را خواستار شد.

یعقوبعلی نظری در این راستا خاطر نشان کرد: قرارگاه خدمات سفر مشهد باید به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشد بنابراین ساز و کار ۲۴ ساعته برای تمامی دستگاهها طراحی شود تا قادر به انجام اقدامات لحظه‌ای و آغاز عملیات در نخستین فرصت بروز شرایط خاص باشیم.

وی ادامه داد: هیچ مرخصی برای مسوولان و مدیران تمامی دستگاههای استان از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین صادر نمی شود و تمامی دستگاههای دولتی نیز در این زمینه به صورت آماده باش هستند و همه دستگاه های دولتی و مجموعه ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر کار هستند.  

شهرستان مشهد گرچه افزون بر ۳.۵ میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت آن در کلانشهر مشهد سکونت دارند اما در شرایط عادی تا پیش از بحران کرونا سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان بوده است.  حدود یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد ساکن مناطق حاشیه‌ای آن هستند.  

حدود ۵۰۰ هزار روستانشین نیز در ۴۰۰ روستا و آبادی واقع در حوزه جفرافیایی شهرستان مشهد زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha