۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85055531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پای مسافران نوروزی زودتر از موعد به گلستان باز شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۶
کد خبر: 85055531
پای مسافران نوروزی زودتر از موعد به گلستان باز شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۱۴۶ هزار و ۳۳۳ گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.

یاسر قندهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شروع ماه مبارک رمضان از روزهای نخست فروردین ماه ۱۴۰۲، مسافران و گردشگران نوروزی سفرهای خود را قدری زودتر و به طور میانگین از ۱۵ اسفند آغاز کردند که با نزدیکتر شدن به روزهای پایانی سال آمار حضور آنان افزایش می‌یابد.

وی افزود: بیشترین بازدید گردشگران در چند روز گذشته مربوط به جاذبه‌های طبیعی گلستان از جمله شهرستان گرگان بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: همچنین در این مدت ۱۴ هزار و ۶۵۱ نفر در تاسیسات اقامتی از جمله واحدهای بوم‌گردی و هتل‌های استان بین یک تا سه روز اسکان داشتند.

قندهاری تاکید کرد: طبق هماهنگی با آموزش و پرورش نوروز امسال ۱۲۰ مدرسه آمادگی پذیرش ۱۱ هزار مسافر را دارند و در کنار آن از گردشگران در ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات پذیرایی می‌شود.

وی گفت: امسال با اماکن پیش بینی شده امکان اسکان روزانه ۱۳۲ هزار و ۶۶۲ نفر در گلستان فراهم است که در مقایسه با ۱۰۹ هزار و ۱۱۳ نفر سال گذشته افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: هماهنگی با ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ورزش و جوانان استان انجام شده تا در صورت نیاز از ظرفیت امام‌زادگان و سالن‌های ورزشی هم برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی استفاده شود.

قندهاری افزود: ۸۱۳ ناظر در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با تیم‌های مختلف ادارات و به صورت تیم‌های مشترک بهداشت سلامت، تنظیم بازار و ارزیابی عملکرد، بر بازار و فعالیت امکان اقامتی و پذیرایی نظارت دارند.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود دو میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha