۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85043180
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۲۰ نفر در سوانح جاده ای کمربندی یاسوج جان باختند

یاسوج- ایرنا- جانشین پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:امسال ۲۰ نفر در سوانح جاده ای کمربندی یاسوج جان خود را از دست داده اند که این آمار زنگ خطر حوادث در زمان های پرتردد به ویژه عید نوروز را به صدا درآورده است.

سرهنگ حسن دانایار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۹درصد حوادث جاده ای کهگیلویه و بویراحمد در مسیر ۱۵کیلومتری جاده یاسوج به اصفهان رخ می دهد تاکید کرد: ایمن سازی کوتاه مدت این مسیر با اقدام هایی مانند آشکارسازی علائم خطوط و نصب جداکننده فیزیکی ضروری است.

وی بیان کرد: وجود شمار زیادی روستا،فرعی های زیاد و عابران پیاده باعث زیاد بودن آمار تلفات جاده کمربندی یاسوج شده است.

جانشین پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست هنگام گذر از این جاده حادثه خیز با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

براساس آمار پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد یک چهارم تلفات رانندگی در محور یاسوج به اصفهان اتفاق می افتد.

محور ارتباطی بابامیدان یاسوج به سمیرم که به غیر از استان کهگیلویه و بویراحمد محل عبور مسافران استان هایی چون خوزستان و بوشهر نیز محسوب می شود همواره شاهد تصادف های مرگباری بوده است.

طول جاده مذکور ۲۰۴ کیلومتر است و ۱۵۰ کیلومتر از این جاده در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد کارشناسان راهنمایی و استان عواملی چون کم بودن عرض جاده و تصادف های رخ به رخ را دلایل اصلی بالا بودن شمار کشته و زخمی های جاده بابامیدان، یاسوج به اصفهان می دانند.

سرهنگ دانایار گفت: ۱۲ گروه دو نفره از نیروی پلیس راه در جاده‌های اصلی و فرعی استان و در مکان‌های سخت گذر مستقر شده اند تا کار امنیت ترافیکی جاده‌ها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه عرض کم جاده یاسوج به اصفهان از مهمترین علل بالا بودن خسارت های جانی سوانح رانندگی این محور به عنوان یکی از راه های دسترسی مهم استان کهگیلویه و بویراحمد است ابراز امیدواری کرد: با تکمیل طرح تعریض این جاده شاهد کاهش تصادف در این محور باشیم.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۶ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha