ورزش ۱۴۰۱؛

داودی در آزمون سخت بزرگان

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85042046
داودی در آزمون سخت بزرگان

تهران- ایرنا- حضور نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۶ در قاره آسیا و بازگشت برخی مدعیان مانند لالایان موجب شده تا مسیر رسیدن علی داودی به سکوی مدالی دسته فوق‌سنگین هموار نباشد.

به گزارش ایرنا، علی داودی ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران از مدعیانی است که دغدغه‌ای در وزن خود برای حضور در پاریس ندارد. وی نفر نخست فوق سنگین کشور است و تنها دغدغه او اعزام ورزشکاران بر پایه کسب مدال طلا است.

داودی جوان که با کسب مدال نقره المپیک به پدیده وزنه‌برداری جهان تبدیل شد مانند سایرین باید منتظر شمار سهمیه‌های ایران در پاریس باشد. اگر شمار سهمیه‌ها کامل باشد او شانس زیادی برای اعزام به المپیک پاریس خواهد داشت، اما اگر شمار سهمیه‌های وزنه‌برداری کم و دیگر مدعیان (رستمی، معتمدی، دهدار، قشقایی و مرادی) رکوردهایی در سطح جهانی و المپیک ثبت کنند آن زمان کار داودی برای حضور در پاریس با اما و اگر مواجه خواهد شد.

داودی در آزمون سخت بزرگان

داودی که در ۲۲ سالگی مدال نقره المپیک را کسب کرده است در منامه و در پیکارهای قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا کار سختی برای تکرار عنوان قهرمانی در قاره‌ کهن داشت و در نهایت قافیه را به وزنه‌بردار اجاره‌ای بحرینی‌ها باخت. در آن مسابقات، کشور بحرین گور میناسیان دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو را به استخدام درآورد و در نهایت یکی از مدال‌های تاریخ وزنه‌برداری این کشور را در قاره کهن کسب کرد. لسمن پارادز وزنه‌بردار کلمبیایی‌الاصل در دسته ۹۶ کیلوگرم، نخستین مدال طلای تاریخ وزنه‌برداری کشور بحرین را بدست آورده بود.

داودی تا پیش از حضور گورمیناسیان ۲ بار در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا کرده و به راحتی به مدال طلای دسته فوق سنگین رسیده بود. او در آخرین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان (۲۰۲۱) کار سختی برای رسیدن به سکوی این دسته نداشت و با ثبت مجموع ۴۳۵ کیلوگرم به سه مدال طلای این دسته رسید. داودی در تاشکند در حرکت یک‌ضرب با مهار ۱۹۶ کیلوگرم و در دوضرب نیز با مهار ۲۳۶ کیلوگرم بالاتر از تمام رقیبان به مدال طلا رسید تا حضورش در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز قطعی شود.

داودی در آزمون سخت بزرگان

داودی هر چند که به امید هتریک قهرمانی قاره کهن، گام به شهر منامه گذاشته بود اما سیاست بحرینی‌ها برای استخدام ستارگان وزنه‌برداری جهان کار وی را برای رسیدن به سکوی نخست کرد تا دارنده مدال نقره المپیک توکیو تنها به مدال طلای دوضرب و نقره یکضرب و مجموع بسنده کند.

گورمیناسیان ارمنی در المپیک ۲۰۱۶ ریو یکی از رقیبان بهداد سلیمی بود. در آن دوره از بازی‌ها با وجود درخشش سلیمی در حرکت یک‌ضرب و شکستن رکورد جهان و المپیک، هیات ژوری به ریاست محمد جلود عراقی حرکات دوضرب سلیمی را خطا تشخیص داد تا بهداد نتواند دومین طلای المپیک خود را ضرب کند. گورمیناسیان در ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال نقره شد.

داودی در آزمون سخت بزرگان

داودی ۲ ماه بعد از مسابقات منامه راهی کشور کلمبیا شد تا در رقابت‌های قهرمانی جهان سال ۲۰۲۲ شرکت کند، رقابت‌هایی که در بالاترین سطح ممکن برگزار شد و جوان اول وزنه‌برداری ایران نتوانست به مدال برسد. داودی در کلمبیا تا یک‌قدمی کسب مدال طلای دوضرب پیش رفت اما در نهایت به عنوان چهارم بسنده کرد. در آن مسابقات لالایان ارمنی، گورمیناسیان بحرینی و تالاخادزه گرجستانی حضور داشتند.

داوی در اواخر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری شرکت کرد اما نشانی از قهرمانی نداشت زیرا در جدال با آیت شریفی و علیرضا یوسفی به عنوان دومی رسید. داودی در یکضرب با مهار ۱۹۵ کیلوگرم بعد از شریفی دوم شد و در دوضرب نیز تنها ۲۲۴ را مهار کرد تا پشت سر علیرضا یوسفی قرار گیرد. یوسفی در آن مسابقات موفق به مهار ۲۴۱ کیلوگرم شد.

داودی در آزمون سخت بزرگان

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha