۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85109788
T T
۴۴ نفر

برچسب‌ها

زنگ هشدار برای تالاخادزه

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 85109788
زنگ هشدار برای تالاخادزه

تهران- ایرنا- نایب قهرمان المپیک موفق شد پنج کیلوگرم رکورد یک ضرب دسته فوق سنگین وزنه‌برداری آسیا را ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا، مسابقات فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در شهر جینجو کره‌جنوبی در حال برگزاری است. رقابت‌های دسته فوق سنگین از ساعت ۱۰ به وقت ایران آغاز شد که در این دسته گور میناسیان وزنه‌بردار ارمنی‌الاصل بحرین، آیت شریفی، علیرضا یوسفی و اکبر ژورایف از ازبکستان مدعیان این دسته هستند.

در رقابت‌های یک ضرب دسته فوق سنگین گورمیناسیان بحرینی با مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید و آیت شریفی با مهار وزنه ۱۹۷ کیلوگرم مدال نقره را از آن خود کرد.

همچنین عنوان سوم حرکت یک ضرب این مسابقات به اکبر ژورایف ازبک رسید. او موفق به مهار وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی شد.

گورمیناسیان با مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرم رکورد یک ضرب آسیا را ۵ کیلوگرم افزایش داد. این رکورد با ۲۱۲ کیلوگرم در اختیار خودش بود که در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا در منامه بحرین ثبت کرده بود. رکورد جهانی حرکت یک ضرب ۲۲۵ کیلوگرم در اختیار لاشا تالاخادزه گرجستانی است. تالاخازده چندی پیش در قهرمانی اروپا در ارمنستان ۲۲۲ کیلوگرم را در یک ضرب بالای سر برد.

تالاخادزه در ۲ مسابقه اخیر خود نتوانسته رکوردشکنی کند و حتی در مسابقات جهانی کلمبیا در یک ضرب ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد. از لالایان ارمنی، گورمیناسیان بحرینی، مان اسعد سوریه‌ای و علی داودی به عنوان رقیبان تالاخادزه در المپیک نام برده می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha