قدرت‌نمایی فوق‌سنگین‌ها در بوگوتا

تهران- ایرنا- حضور لاشا تالاخادزه در دسته فوق سنگین مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ وزنه‌برداری جهان موجب شده تا نمایندگان دیگر کشورها تنها به کسب مقام نایب قهرمانی امید داشته باشند.

به گزارش ایرنا، لاشا تالاخادزه قهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک در پیکارهای ۲۰۲۲ کلمبیا بیش از آنکه به دنبال کسب مدال طلا در این رویداد بزرگ باشد برای ثبت مجموع نیم‌تن تلاش خواهد کرد. او اکنون با مهار مجموع ۴۹۲ کیلوگرم تمام رکوردهای موجود در دسته فوق سنگین را به نام خود کرده است. تالاخادزه ۲ مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ رو و ۲۰۲۰ توکیو را در کارنامه دارد. او همچنین پنج مدال طلای قهرمانی جهان را دارد و از سال ۲۰۱۵ قدرت بلامنازع وزنه‌برداری جهان به شمار می‌رود.

وی تاکنون ۲۳ بار به صورت رسمی رکورد جهان و المپیک را جابه‌جا کرده است.

غول گرجستانی وزنه‌برداری جهان در مسابقات ۲۰۲۱ ازبکستان موفق به مهار مجموع ۴۹۲ کیلوگرم شد. وی در حرکت یکضرب ۲۲۵ کیلوگرم و در حرکت دوضرب ۲۶۷ کیلوگرم را به راحتی بالای سر برد و به سه مدال طلای این دسته رسید.

قدرت‌نمایی فوق‌سنگین‌ها در بوگوتا

یکی از جوانانی که برخی احتمال می‌دهند در آینده غول گرجستانی را به چالش بکشد علی داودی دارنده مدال نقره المپیک توکیو است. داودی با کسب این مدال در سن ۲۲ سالگی، خود را به عنوان چهره جدید فولاد سرد معرفی کرد. داودی رکورد یکضرب و مجموع جوانان جهان را نیز در اختیار دارد و می‌تواند در آینده امید ایران برای کسب سکوی نخست دسته فوق سنگین باشد.

البته داودی در مسیر رسیدن به سکوی مدال مسابقات فوق سنگین تنها نیست بلکه رقیبانی مانند وارازدات لالایان ارمنی، گورمیناسیان بحرینی، سیمون ماتروسیان ارمنی و اکبر ژورائف ازبک دارد. یکی از رقیبان وی در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان گور میناسیان دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ ریو است که با پرچم بحرین به این مسابقات اعزام شده است.

قدرت‌نمایی فوق‌سنگین‌ها در بوگوتا

گورمیناسیان در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک نقره این دسته شد و چالش جدی برای داودی ایجاد کرد. هنر وزنه‌بردار اجاره‌ای بحرین در حرکت یکضرب است که بهترین رکورد یکضرب وی ۲۱۶ کیلوگرم می‌باشد. دارنده مدال نقره المپیک دوضرب زن نیست و بهترین رکورد وی در این دسته ۲۴۸ کیلوگرم است.

دیگر رقیب داودی وارازدات لالایان است که رکوردهای وی اختلاف آنچنانی با علی داودی ندارد و داودی می‌تواند با انتخاب درست به راحتی از این قهرمان ارمنی عبور کند. وی در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۱ اروپا در مسکو در حرکت یکضرب ۲۰۵ کیلوگرم، دوضرب ۲۴۰ کیلوگرم و در مجمع ۴۴۵ کیلوگرم را مهار کرد. این در حالی است که داودی توانایی مهار ۲۰۷ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دوضرب را دارد.

قدرت‌نمایی فوق‌سنگین‌ها در بوگوتا

اکبر ژوائیف و سیمون ماتروسیان نیز از دیگر نخبگان این دسته هستند که به خاطر تغییر اوزان المپیکی در ابتدای راه قرار دارند. ژوائف مدال طلای و ماتروسیان مدال نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در دسته ۱۰۹ کیلوگرم کسب کردند.

رکورد ورودی علی داودی برای مسابقات قهرمانی ۲۰۲۲ جهان ۴۵۰ کیلوگرم در مجموع است. تالاخادزه به رکورد ورودی ۴۶۵ کیلوگرم در جایگاه نخست قرار دارد. لالایان نیز با ۴۵۰ کیلوگرم در کنار علی داودی قرار گرفته است. گورمیناسیان نیز رکورد ورودی خود را ۴۴۵ کیلوگرم اعلام کرده است.

در دسته به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم آیت شریفی دیگر نماینده ایران است که با رکورد ورودی ۴۴۰ کیلوگرم به مصاف حریفان می‌رود.

رقابت‌های گروه A دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم روز شنبه ۲۶ آذرماه ساعت یک بامداد برگزار خواهد شد.

قدرت‌نمایی فوق‌سنگین‌ها در بوگوتا

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha