ظهور سبک وزن جدید از دیار خراسان؛ عاشق لیورپول، وفادار به پدیده

تهران- ایرنا- جوان خراسانی، کشتی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند و از ورزش پرطرفدار فوتبال به ویژه فوتبال داخلی رویگردان است. با این وجود او طرفدار دوآتیشه تیم لیورپول انگلیس به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، قهرمان امروز قصه ما جوانی مدعی و رویاپرداز از خطه خراسان بزرگ است که آمده تا بعد از سال‌ها نام خود را کنار بزرگان کشتی این رشته در خراسان حک کند. رویای المپیک دارد و می‌داند مسیرش راحت نیست اما شور جوانی از وی یک نابغه بلندپرواز ساخته که می‌تواند برای هر حریفی دردسرساز باشد. بله وی از جمله آزادکاران سبک وزن کشتی ایران است که پیش چشم حاجی‌مراد گاتسالوف ژنرال هشت ستاره روس‌ها موفق شد «رامیز گامزاتوف» قهرمان روس‌ها را در سالن هفتم تیر با نتیجه ۱۱ بر پنج شکست دهد.

علاقه‌ای به ورزش فوتبال ندارد و می‌گوید که از فوتبال به ویژه فوتبال داخلی رویگردان است البته این رویگردانی موجب نشده تا نام یکی از تیم‌های استان خود را فراموش کند. شاید او مانند قدیمی‌های خراسان شکوه تیم ابومسلم را به یاد نداشته باشد، اما چند سال قدرت‌نمایی تیم پدیده (شهرخودرو) در ذهن او حکاکی شده است؛ تیمی که اکنون وجود خارجی ندارد و قربانی سوء مدیریت شد.

با وجود سن کم چند تجربه بزرگ بین‌المللی در رده‌های سنی مختلف دارد و این موجب شده تا از وی به عنوان یک مدعی جدی برای وزن ۵۷ کیلوگرم یاد کنند. البته این خراسانی کشتی بلد، باور دارد که در داخل و خارج رقبای زیادی در این وزن وجود دارد که عبور از آنان کار راحتی نیست. علیرضا سرلک مهمترین رقیب داخلی او است. رقبای خارجی این کشتی‌گیر جوان هم ناشناخته نیستند بلکه وی ادعا دارد که هیچ وقت بدون شناخت با آنان روبرو نخواهد شد.

تجربه گران‌بهای روبرو شدن با روس‌ها را دارد و در مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان موفق شد ۲۱ امتیاز از حریفان روس و گرجستانی خود بگیرد و تنها پنج امتیاز بدهد. پیروزی وی بر «رامیز گامزاتوف» نفر دوم کشتی روسیه و قهرمان جام یاریگین در حالی رقم خورد که نابغه‌ای مانند گاتسالوف در کنار زمین هدایت آزادکار روس را بر عهده داشت. در آن مسابقه پدیده نوظهور کشتی ایران اجازه اجرای دستورات سرمربی را به حریف روس نداد. پیروزی که چراغ نخست را برای بانک شهر در فینال جام باشگاه‌های جهان روشن کرد. وی از این رقابت‌ها به عنوان یک آوردگاه بزرگ و تجربه جهانی یاد کرد که می‌تواند درس‌های فراموش نشدنی برای او داشته باشد.

برخلاف بسیاری از همسالان خود به فوتبال علاقمند نیست بلکه رشته‌هایی مانند کبدی، پینگ‌پنگ و هندبال را دنبال می‌کند. زمانی که از تیم و رنگ مورد علاقه او سوال شد با خنده گفت من زیاد در عالم کری‌خوانی فوتبالی نیستم اما پدیده را دوست دارم. بازی‌های ۲ تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس را زیاد دنبال نمی‌کنم چرا که علاقه‌ای به فوتبال داخلی ندارم. البته در خارج از کشور طرفدار لیورپول هستم و یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره سبز را دوست دارم.

برای جام تختی برنامه دارد و می‌گوید مطیع دستورات فدراسیون و مربیان است. رضا مومنی و علیرضا سرلک در وزن او حضور دارند و باید با آنان رقابت کند. به مرحله جدید اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت نشده چون باید در اردوی جوانان حضور داشته باشد و اردیبهشت ماه نیز در جام تختی به میدان خواهد رفت تا با قهرمانی در آن آورگاه، بتواند به مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برسد. رویایش المپیک است و می‌خواهد با کسب مدال از آن آوردگاه بزرگ، بار دیگر شکوه کشتی را به خطه خراسان برگرداند.

البته در این مسیر از مسوولان استانی نیز گلایه دارد زیرا معتقد است که آنان به قهرمانان توجه ویژه ندارند. با وجود نزدیک شدن به دوبنده تیم ملی و اعزام‌های بزرگ جهانی، زحمات خانواده و مربیان قبلی را فراموش نکرده و همواره قدردان آنان است. به گفته این آزادکار جوان او تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس در وزن ۵۷ کیلوگرم خواهد ماند و بعد از آن با صلاحدید مربیان تصمیم می‌گیرد.

این بخشی از داستان زندگی قهرمانی احمد محمدنژاد جوان بود که در گفت وگو با خبرنگار ایرنا آن را بیان کرد جوانی که شاید در آینده بتواند به طلسم سبک وزن ایران در المپیک‌ها پایان دهد و مدال طلا را برای کاروان کشورمان به ارمغان بیاورد. او اکنون ۱۹ سال سن دارد و تجربه لازم را برای هماوردی با بزرگان کسب کرده است.

امید است با قرارگیری مصطفی طغانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم و احمد محمد نژاد جوان در آینده نوید حضور کشتی‌گیران خطه خراسان در تیم ملی باشیم چرا که با حضور این دو خراسانی همانند گذشته در عرصه المپیک و جهانی مدال‌های ارزشمندی را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

محمد نژاد جوان در مسابقات جام بین‌المللی تختی در سال ۱۴۰۰ توانست در دیدار فینال وزن ۵۷ کیلوگرم با نتیجه ۳ بر ۲ علیرضا سرلک را شکست داد و اما با نظر کادر فنی این دو به مسابقات رنکینگ تونس اعزام شدند. در تونس نیز مسابقات به صورت دوره‌ای برگزار شد، محمدنژاد جوان برابر اودیت هندی تن به شکست داد و سرلک توانست در دیدار خود مقابل این حریف هندی او را شکست دهد و همین پیروزی سبب شد تا سرلک صاحب دوبنده تیم ملی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha