باید از ظرفیت گروه‌های جهادی برای کنترل ترافیک در نوروز استفاده شود

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: باید از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی با خرید تجهیزات و تامین خودرو و با هماهنگی استانداری همانند سال گذشته برای نظارت و کاهش ترافیک و سوانح جاده ای در استان طی ایام نوروز استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی رجحانی روز شنبه در نشست شورای ترافیک استان قزوین افزود: باتوجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و لزوم کنترل ترافیک شهری و محورهای برون شهری برای رفع نواقص ترافیکی باید تصمیم‌های مهم اتخاذ شود و هر دستگاهی سهم خودش را در رفع کمبودها و وجود مشکلات ترافیکی استان، انجام دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، سفرهای نوروزی امسال زودتر آغاز خواهد شد و فرمانداران باید کمیته‌های مرتبط را هرچه زودتر تشکیل و موضوعات را با جدیت پیگیری کنند و مصوبات شورای ترافیک به دقت اجرا شود.

رفع خطر نقاط حادثه خیز استان قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین نیز در این نشست برفع خطر نقاط حادثه خیر در محورهای ارتباطی استان تاکید کرد و گفت: ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان شناسایی شده و تا پیش از ۲۶ اسفندماه ایمن سازی خواهد شد.

جواد حق لطفی افزود: مسیرهای ارتباطی قزوین- رودبار، کرج- قزوین و قزوین- زنجان پرترددترین و پر تصادف‌ترین محورهای استان قزوین هستند که باید کمک پلیس تدابیر لازم برای کاهش سوانح در آنها انجام شود.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد و باید برنامه‌های ویژه‌ای برای این نقاط داشته باشیم و آن‌ها را ایمن‌سازی کنیم.

حق لطفی تصریح کرد عملیات‌ترمیم راه‌ها در دست اقدام است و موضوع ساماندهی۳۰ کیلومتری شهرها برای کاهش تصادفات در نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده است.

وی با اشاره به ساعت بحرانی و اوج تصادفات در استان تاکید کرد: ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ و ۲۱ تا ۲۳ ساعات بحرانی و اوج تصادفات در راه های استان قزوین است.

کاهش چهاردرصدی فوتی های تصادفات شهری در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین نیز در این نشست گفت: با ثبت ۴۱ فوتی در سال جاری در تصادفات درون شهری شاهد کاهش ۴ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری هستم.

سردار علی ابراهیمی افزود: میزان فوتی‌های تصادفات برون شهری نیز در این مدت با بیش از ۲۶۸ نفر حدود هشت درصد افزایش یافته است.

این مسوول، همچنین با اشاره به افزایش آمار تصادفات برون شهری اظهار کرد: تصادف‌های خسارتی و جرحی درون و برون شهری بیش از ۳۸ درصد افزایش یافته است.

در ادامه این نشست مسوولان نقطه نظرات خود را پیراموان وضعیت ترافیک شهری و جاده ای بیان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha