تکاپوی مسئولان مراغه برای رونق کسب و کارهای اینترنتی

مراغه- ایرنا- علاوه بر سه‌هزار و ۸۷ فرصتی که در سامانه رصد اشتغال برای جوانان جویای‌کار مراغه طی سال جاری به ثبت رسیده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر یکهزار و ۸۹۰ موردی داشته، کمیته کسب و کارهای اینترنتی نیز در این شهرستان به تازگی وارد میدان شده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از مسئول کمیته کسب و کارهای اینترنتی مراغه، تشکیل آن در یکی از جلسات کارگروه اشتغال شهرستان مطرح شد و با دستور فرماندار آغاز به کار کرده است تا این که مراغه جزو شهرستان‌های پیشگام کشور در این عرصه باشد.

«علی سلطان‌زاده ملکی» با اشاره به اینکه نمایندگان «فرمانداری»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای»، «صنعت، معدن و تجارت» و «مرکز رشد» در این کمیته عضو هستند، بیان کرد: هدف اصلی رونق کسب و کارهای اینترنتی با توجه به رشد روزافزون اقتصاد دیجیتال است.

وی اضافه کرد: افراد بیکار و جویای کار و بازاریانی که علاوه بر فروش سنتی به فروش اینترنتی روی می‌آورند، جزو جامعه هدف این کمیته محسوب می‌شوند.

وی که رئیس اداره پست مراغه و نماینده اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در این شهرستان است، اظهار داشت: کسب و کارهایی که آنلاین نیستند، ممکن است در برخی از شرایط اقتصادی و اجتماعی همچون دوره شیوع کرونا آسیب‌پذیر باشند و بر همین اساس آنلاین‌سازی بازار مراغه از طریق برگزاری جلسات با اصناف مختلف نیز پیگیری می‌شود.

مسئول کمیته کسب و کارهای اینترنتی مراغه: طرح «مزرعه تا سفره» ایده‌ای برای فروش آنلاین محصولات کشاورزی این شهرستان است «سلطان‌زاده ملکی» این را هم گفت که عرضه محصولات کشاورزی مراغه با چالش‌هایی روبرو بوده و به همین دلیل هم طرح «مزرعه تا سفره» در این کمیته در پیش گرفته است تا تولیدکنندگان بتوانند محصول خود را به صورت مستقیم به مشتریانشان در سطح کشور عرضه کنند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای آغاز فعالیت در زمینه کسب و کارهای اینترنتی نیز در پیش گرفته شده است، تصریح کرد: مراکز رشد و فنی و حرفه‌ای شهرستان با هدف توانمندسازی متقاضیان و آموزش کسب و کارهای اینترنتی، بسته ۶۰ ساعته تهیه کرده‌اند.

کمیته کسب و کارهای اینترنتی مراغه بر چه اساس مدیریت می‌شود؟

مسئول کمیته کسب و کارهای اینترنتی مراغه در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا که این کمیته بر چه اساس مدیریت می‌شود؟، بیان کرد: آیین‌نامه ابلاغی از طریق کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال کشور مبنای فعالیت این کمیته است.

«سلطان‌زاده ملکی» اضافه کرد: این آیین‌نامه به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و تایید رئیس‌جمهور دولت سیزدهم ابلاغ شده و عنوان آن «آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال» است.

وی با اشاره به اینکه در این آیین‌نامه سکوهای مشمول معرفی شده، ادامه داد: سکوهای مشمول این آیین‌نامه شامل «ایتا»، «سروش پلاس»، «شیپور»، «روبیکا و «کسبی نو» است.

تکاپوی مسئولان مراغه برای رونق کسب و کارهای اینترنتی

مسئول کمیته کسب و کارهای اینترنتی مراغه به بسته حمایتی این آیین‌نامه هم اشاره کرد و افزود: اعطای تسهیلات بانکی، شیوه‌نامه ارسال محصولات، تبلیغات و موارد متعدد دیگری در این بسته با هدف رونق کسب و کارهای اینترنتی لحاظ شده است.

به گزارش ایرنا ایده‌های متعددی برای راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد و تعداد آنها نیز با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش ضریب نفوذ اینترنت، روز به روز در حال افزایش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha