برنامه تیم ملی واترپلو برای حضور در لیگ جهانی

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی واترپلو گفت: کارهای اولیه ثبت‌نام در لیگ جهانی و برنامه اعزام‌ انجام شده اما با وضعیت موجود اقتصادی، بدون حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شاید نتوانیم کاری برای تیم ملی انجام دهیم.

وحید رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص وضعیت تیم ملی در پایان لیگ برتر واترپلو اظهار داشت: جلساتی با محسن رضوانی رئیس فدارسیون، داشتیم و به زودی کادر فنی را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد. طبق بررسی‌ که از لیگ برتر داشتیم ۳ یا ۴ نفر از جوانان به تیم ملی اضافه خواهند شد. تا حالا همه چیز را براساس حضور الکساندر چریچ، مربی خوش آوازه تیم ملی برنامه‌ریزی کردیم و فکر نمی‌کنم ما را ترک کند اما اعلام اخبار قطعی با رئیس فدراسیون است.

وی ادامه داد: نخستین رقابت‌ پیش روی تیم ملی، لیگ جهانی است که حضور ما در آن خیلی قطعی نیست. کارهای اولیه مثل ثبت‌نام و برنامه اعزام‌ها انجام شده اما با وضعیت موجود اقتصادی، تیم‌داری کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد و بدون حمایت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش شاید نتوانیم کاری برای تیم ملی انجام دهیم. احتمالا لیگ جهانی اواخر اسفند ماه آغاز شود و فرصت کمی برای آمادگی داریم. تیم ما تقریبا آماده است زیرا لژیونرهایی در کشورهای مختلف مثل یونان، بلژیک، فرانسه و صربستان داریم و باقی بچه‌ها نیز به علت حضور در لیگ برتر تقریبا آمادگی لازم را برای حضور در تیم ملی دارند.

برنامه تیم ملی واترپلو برای حضور در لیگ جهانی

وی ادامه داد: ما تیم جوانی داریم و اگر این ورزش و جوان‌گرایی اهمیت داشته باشد باید ارزش بیشتر برای تیم ما قائل شوند. ملی‌پوشان واترپلو همه در کنار ورزش حرفه‌ای نیازمند یک کار جداگانه برای کسب درآمد و گذران زندگی هستند. ورزش حرفه‌ای ما مثل فوتبال نیست که اگر ملی‌پوش باشیم، در ورزش خودمان کسب درآمد کافی را پیدا کنیم و همه تمرکز را روی ورزش حرفه‌ای بگذاریم. به همین دلیل اگر حمایت‌های مسئولین نباشد شاید نتوانیم با این وضعیت اقتصادی خیلی افتخارات را حفظ کنیم و تیم ملی را با قدرت خودش نگاه داریم.

رضایی گفت: در گذشته شاید تیم ملی واترپلو حرفی برای گفتن نداشت اما حالا به جایی رسیدیم که تیم‌های دیگر باید برای کسب مدال با ما رقابت کنند. ما بین ۳ یا ۴ تیم برتر آسیا هستیم و اگر حمایت مناسبی از ما بشود می‌توانیم در کورس کسب مدال موفق‌تر هم عمل کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha