فوتبال شده تافته‌جدابافته اما بزرگ‌ترین افتخارشان فقط رفتن به جام جهانی است

تهران- ایرنا- سرمبی تیم ملی واترپلو ایران درباره تبعیض بین رشته فوتبال و دیگر ورزش‌ها گفت: بزرگ‌ترین افتخار فوتبالیست‌های ما حضور در جام‌جهانی است. وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به همه رشته‌هایی که پرچم ایران را با کسب مقام‌های آسیایی و جهانی به اهتزاز در می‌آورند، داشته باشد.

دانیال خاکبان صبح یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درخصوص سطح تیم ملی واترپلو قبل از اعزام به رقابت‌های آسیایی اظهار داشت: تعدادی از لژیونرها در تیم نیستند و جوانان‌های با انگیزه‌ای را به تیم ملی دعوت کردیم. هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است و این تیم با وجود اینکه جوانان زیر ۲۳ سال زیادی دارد، بازیکنان بزرگی نیز در آن حضور دارند که از تجربه کافی برخوردارند. یعنی تلفیقی از تجربه و انگیزه جوانی را به مسابقات خواهیم برد که البته با زمان کمی که برای آمادگی داشتیم روحیه بسیار خوبی بین بچه‌ها جاری است و مطمئنم ترس به آن‌ها غلبه نمی‌کند.

وی ادامه داد: بچه‌ها از نظر جسمانی سطح آمادگی خوبی دارند چون هم تمرینات را با جدیت پیش گرفتیم و هم در انتخاب بازیکنان به سراغ کسانی رفتیم که در لیگ از نظر بدنی آماده بودند. بازی اول در همه مسابقات خیلی مهم است و ما باید با هنگ‌کنگ روبه‌رو شویم. باید یک‌سری کارهای تاکتیکی را روی این تیم پیاده کنیم تا قدرت خودمان را به همه حریف‌ها نشان بدهیم و امیدوارم از نظر بدنی در اجرای برنامه‌ها کم نیاوریم.

فوتبال شده تافته‌جدابافته اما بزرگ‌ترین افتخارشان فقط رفتن به جام جهانی است

سرمربی تیم ملی واترپلو ایران در مورد تبعیض‌های بین تیم ملی فوتبال و دیگر تیم‌های ملی عنوان کرد: در کشور ما رشته فوتبال تافته جدابافته است. همیشه بیشترین توجهات به این تیم می‌شود اما کم‌ترین نتایج را دارد و دائما بین آن‌ها و دیگر ورزشکاران فرق می‌گذارند؛ بزرگ‌ترین افتخار فوتبالیست‌های ما این است که در رقابت‌های جهانی فقط حضور پیدا کنند. وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به همه رشته‌هایی که پرچم ایران را با کسب مقام‌های آسیایی و جهانی به اهتزاز در می‌آورند، داشته باشد. فوتبال در بحث باشگاهی یک منبع درآمد است اما در بحث ملی باید همه ورزش‌ها یکسان باشند. فوتبالیست‌ها در باشگاه‌هایشان قرار داد خوبی دارند و کسی هم حرفی ندارد اما نباید این اختلاف به تیم‌های ملی هم نفوذ کند.

خاکبان با اشاره به روند مثبت الکساندر چریچ، سرمربی پیشین تیم ملی واترپلو گفت: چریچ یک مربی بزرگ و صاحب نام است. او ۷ سال با تیم ملی کار کرد و تجربه بالایی دارد اما من به اندازه خودم سال‌ها سابقه مربیگری دارم و تمام تلاشم را برای بهترین نتیجه‌ها خواهم کرد. سال ۹۷ عده‌ای از همین بچه‌ها با من به ازبکستان آمدند و سهمیه جهانی را کسب کردند. درحال حاضر بازیکنان بسیار خوبی دارم و همه در کنار هم تلاش می‌کنیم که با کمترین اتفاقات منفی روبه‌رو شویم.

فوتبال شده تافته‌جدابافته اما بزرگ‌ترین افتخارشان فقط رفتن به جام جهانی است

وی درباره حمایت مردم از رشته‌های آبی و واترپلو اضافه کرد: از یک طرف صداوسیما نسبت به ما کم لطف است. با اینکه رشته واترپلو در جهان یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها و بلیت مسابقاتش جزو گران‌ترین بلیت‌های المپیک است. از طرف دیگر یک‌سری از رشته‌ها مقبولیت خوبی بین مردم دارند ولی امکانات ما در کشور پایین است. خیلی از استان‌های ما حتی استخر هم ندارند تا بتوانند به راحتی تمرین کنند چه برسد به مسابقات جذب مخاطب. برنامه‌ریزی کمیته فنی دلگرمی دوباره‌ای به رشته واترپلو داده است و کارهای خوبی مثل پخش زنده مسابقات را در نظر دارد تا بتواند مخاطبین بیشتری را به این ورزش جذب کند.

سرمربی تیم ملی واترپلو باتاکید بر نیاز این رشته به کمک وزارت ورزش بیان کرد: فدراسیون با سختی درحال اعزام این تیم است. با توجه به اینکه تیم ملی واترپلو پس از ۴۴ سال توانست در جاکارتا مقام سوم آسیایی بیاورد و جوانان آن همیشه بین بهترین‌های آسیا حضور داشتند. انتظار داریم که وزارت ورزش کمک دهد تا این رشته بیش از پیش جان بگیرد. امیدوارم اسپانسرهای بهتری به این مسابقات و باشگاه‌ها بیایند تا این بچه‌ها پیشرفت بیشتری بکنند و تعداد لژیونرها افزایش یابد تا بیش از پیش پیشرفت کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    حرف دل مردم بخصوص قشر مستضعف را زده است
  • فاضل IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خدا خیرت بده، حرف دل همه رو گفتی.