معاون استاندار خراسان‌شمالی: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ریشه یابی آسیب های اجتماعی در دستور کار مسوولان مربوطه قرار گیرد تا این مشکلات اجتماعی در استان کاهش یابد.

به گزارش ایرنا،حسن ناهیدی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان خراسان شمالی اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است چون موجب می شود تا اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

وی افزود: ادارات و دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، مراکز آموزشی، اداره کل بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ارائه طرح های کاربردی و بومی سازی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی فعال باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در راستای ارتقای شاخص های اجتماعی توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار شود.

ناهیدی بیان کرد: همچنین دستگاه ها و حوزه های مربوطه برای کاهش آسیب های اجتماعی به صورت جزیره ای عمل نکنند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های دقیق و بیشتر در این راستا تصریح کرد: هدف اصلی کارگروه اجتماعی، فرهنگی،سلامت، زنان و خانواده استان،بستر سازی مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجتماعی کشور باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با اولویت بندی و برنامه ریزی دقیق و هدف گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی موجود می توان گام های مثبتی برداشت و شرایط را بهتر کرد که این امر با ارائه ایده و طرح های نوین توسط جوانان و مسوولان محقق خواهد شد.

ناهیدی افزود: همچنین محققان و پژوهشگران در این راستا باید فعالیت پژوهشی انجام دهند و علت های این پدیده را شناسایی و پیشنهادات لازم برای این چالش ها ارایه دهند.

وی بر برنامه های آموزشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: پیشگیری امری کم هزینه تر از مقابله است و باید از این راهبرد استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha