۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85032378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آئین سوگواری شهادت امام موسی کاظم(ع) در ورامین برگزار شد

ورامین- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت هفتمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع)، آئین سوگواری آن امام همام با حضور اقشار مختف مردم ولایتمندار شهرستان ورامین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایتمدار شهرستان ورامین روز پنجشنبه با اجتماع در مصلای صاحب الزمان(عج) ورامین به یاد مظلومیت خاندان عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و سپس با حضور در خیابان‌های شهر و در قالب دسته‌های سینه‌زنی به راه افتاده و این مصیبت عظما را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: امام کاظم (ع) همواره مورد ستم و شکنجه شدید حاکمان قرار داشت و با این وجود، دوران زندگی با برکت خویش تلاش کردند راه آغاز شده زمان پیغمبر ادامه پیدا کرده و مسیر تکمیلی خود را طی کند و این پرچم برافراشته باقی بماند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود:امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: برافراشتگی پرچم اسلام نشان‌دهنده این بوده که این راه زنده است ، این فریاد اسلام همچنان در تاریخ زنده خواهد ماند و امروز اگر ما فریاد دفاع از حق و فریاد امامت در راه تحقق دین را می‌شنویم ، اگر معنویت ، عاشورا ، نماز و … هنوز زنده هست همه در پرتو تحمل امام کاظم (ع) و دیگر ائمه بوده که حاکمان زمان خود را تحمل نکردند و در مقابل آنان ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: امروز همه وظیفه دارند تا با حرکت در مسیر انبیاء الهی، در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرده و این انقلاب و نهضت را به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر(عج) برسانیم.

ابوالحسن موسی بن جعفر (ع) هفتمین امام شیعیان در هفتم صفر ۱۲۸ هجری قمری در ابواء‌ محلی میان مکه و مدینه دیده به جهان گشود.

پدرش امام صادق (ع) ششمین امام و پیشوای مومنان و حمیده مادر ایشان از زنان پاکدامن و درستکار بود.

حضرت امام موسی کاظم (ع) به دلیل زهد و عبادتش در میان پیروانش به عبد صالح مشهور شد و به خاطر داشتن حلم، بردباری و فرو بردن خشم خویش به کاظم شهرت یافت و مردم مدینه او را زَیْنُ المُجتَهدین (زینت تلاش‌ گران) می‌ نامیدند.
از لقب های دیگر ایشان می توان به «امین و صابر» اشاره کرد و کنیه های امام هفتم (ع) «ابوعلی، ابوالحسن، ابو ابراهیم، ابو اسماعیل و باب الحوائج» است.

امام موسی کاظم(ع) ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری در بغداد به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha