اصفهان محل مناسبی برای برگزاری رویدادهای بین المللی شمشیربازی است
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - رییس هیات شمشیربازی اصفهان گفت: این شهر با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و چند سالن اختصاصی این رشته مکان مناسبی برای میزبانی مسابقات بین المللی شمشیربازی محسوب می‌شود.

محمد قهوه چیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو مجموعه اختصاصی شمشیربازی شامل پیست‌های متعدد و خوابگاه، پایگاه مناسبی برای میزبانی رقابت‌های مختلف به وجود آورده است، از سوی دیگر امکانات این شهر می‌تواند برای میزبانی اردوهای تیم ملی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم از ابتدای سال ۱۴۰۲ حداقل ماهی یک کمپ یا اردو در اصفهان برگزار کنیم و با توجه به محدودیت خوابگاه و محدودیت پذیرش نفرات، اولویت با بازیکنانی است که به دعوت نامه و اطلاعیه‌ها زودتر پاسخ دهند.

رییس هیات شمشیر بازی اصفهان ادامه داد: حضور ورزشکاران از سایر نقاط کشور در اصفهان می‌تواند زمینه ارتقای رشته را فراهم کند و به نوعی مشوق سایر ورزشکاران مبتدی باشد.

قهوه چیان خاطرنشان کرد: در همین راستا بازیکنان تیم ملی و مربیان برجسته و دارای سابقه و کارنامه درخشان را شناسایی کردیم تا برای حضور در اردوها و کمپ های تمرینی از آن ها دعوت به عمل آید و این فرصت مناسبی است برای بازیکنان شهرهای مختلف تا از تجربیات شمشیربازان تیم ملی و مدرسان استفاده کنند.

وی افزود: اولین کمپ تمرینی در اصفهان در اسلحه اپه و در بخش بانوان در حال برگزاری است این کمپ از روز سه شنبه ۲۵ بهمن آغاز شد و تا امروز بهمن ادامه دارد.

رییس هیات شمشیربازی اصفهان اظهارداشت: در این کمپ تمرینی علاوه بر شمشیربازان اصفهانی نمایندگانی از استان قم و یزد حضور دارند و زیر نظر پروین اسحاقی از پیشکسوتان و مربیان بین المللی کشور مشغولند.

استان اصفهان با ۲۸ شهرستان و افزون بر پنج میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت، حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یکهزار و ۷۰۰ باشگاه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha