آغاز طرح توانمندسازی معلمان در حوزه قرآنی در ۵ استان

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح اتقان(طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) در پنج استان کشور آغاز به کار کرده و گزارشات مربوط به این فرآیند را دریافت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، یوسف نوری روز چهارشنبه در پنجاه و نهمین نشست کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور افزود: طرح اتقان(طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) اولین هدفگذاری ما در حوزه قرآن است که به خوبی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه مراکز قرآن با حداکثر ظرفیت باید پیش رود، افزود: مدرسه باید با اولیا جلساتی بگذارد، بخشی از مدارس باید به سمت مشارکت مردمی پیش رود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح اتقان در چند استان کشور آغاز شده، ادامه داد: گزارشات را در این خصوص دریافت می‌کنیم.

نوری ادامه داد: آموزش و پرورش ظرفیت‌های خوبی دارد و اردوگاه‌ها فضای مناسبی برای انجام امور تربیتی هستند.

نوری افزود: باید بسته‌های آموزشی و قرآنی برای شهر زلزله زده خوی فراهم شود، همچنین آمادگی خود را برای کمک به کشورهای زلزله زده ترکیه و سوریه اعلام می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تعطیلی دانش‌آموزان در دوران کرونا گفت: سه سال دانش آموزان به دلیل کرونا در خانه ماندند با وجود اینکه مدارس سایر کشورها باز بود. شواهد نشان داده مدارس سایر کشورها هم برای آلودگی هوا زیر شاخص ۲۰۰ تعطیل نشده است.

سلامت دانش آموزان اولویت اول است
نوری تاکید کرد: سلامت دانش‌آموزان در اولویت اول باید باشد و البته در این موضوع سلامت روان آنها هم باید مد نظر قرارگیرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره مسمومیت دانش آموزان در قم اظهار کرد: در قم نهادهای مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند، شتاب و شایعات موج‌های رسانه‌ای خارج از کشور در این موضوع باعث نگرانی برخی خانواده‌ها شده است.

نوری ادامه داد: در این خصوص تلفات جانی نداشتیم، برخی شایعه کرده‌اند که دانش‌آموزان فوت کرده‌اند یا دچار بیماری‌هایی مانند فلج شده‌اند که این شایعات تکذیب می‌شود، هیچ کس فوت نکرده، بسیاری از آنها سرپایی درمان و برخی دیگر یک شب را در بیمارستان گذراندند.

وی ادامه داد: برخی خانواده‌ها هم به دلیل انتشار شایعات نگران عواقب و اثرات بعدی این مسمومیت و استشمام بو بودند که این موضوع هم رد شد.

آشنایی معلم به مفاهیم عمومی قرآن افزایش یابد
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی نیز در این نشست اظهار کرد: ضرورت مسئله حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن بسیار مهم است، تقویت حافظان باید در محوریت آموزش و پرورش پیش رود.

علی لطیفی افزود: طرح اتقان(طرح آموزش و توانمندسازی معلمان ابتدایی در حوزه قرآن) بسیار مهم است، آشنایی معلمان باید ناظر به برنامه‌های عمومی قرآن افزایش یابد، توانمندی قرآنی معلم باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند کتاب درسی را به درستی آموزش دهند.

جذب حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است
رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان نیز در این نشست گفت: موضوع قرآن درون مایه همه برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان شده است. در مصوبه اخیر هیات امنا تصویب شد که دانشجومعلمان در 6ساحت سند تحول باید یک مهارت بیاموزند که یکی از آن قرائت قرآن کریم است.

وی افزود: شیوه نامه جذب دانش‌آموزان قرآنی در دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است که این یک امتیاز محسوب می‌شود تا حافظان قرآن را وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha