۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85028870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: فضای مجازی بهترین بستر برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان است و با این کار آسیب های فضای مجازی هم کاهش می یابد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد احیا آسیب شناسی نوروز در کاشان افزود:مقام معظم رهبری در بیانی می فرمایند، تنها راه مبارزه با طوفان مجازی این است که جوانان را با شهدا پیوند بدهیم. و باید در این خصوص سرمایه گذاری شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد: گاهی یک جمله از سیره شهید شاید سرنوشت یک شخص را تغییر بدهد مقام معظم رهبری انحصار آورده اند ( تنها راه) و شناسایی شهدای بزرگوار از جمله شهید ابراهیم هادی، شهدای شاخص کاشان و کشور باید در دستور کار باشد، سیره شهدا تا کنون به درستی به جوانان معرفی نشده است.

حجت الاسلام حسینی گفت:در کنار کارهایی که انجام می دهید بخشی از سیره شهدا را جمع آوری و در ایام نورز در اماکن زیارتی و رفاهی توزیع کنید چون این اقدام تاثیرگذار بوده، همان گونه که وقتی صدا و سیما با خانمی که برای اولین بار در راه پیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده بود علت حضورش را پرسید، در جواب گفت صدا و سیما صحنه ای از یک جانباز را پخش کرد که فقط می توانست سقف را ببیند که با شنیدن این جمله به راه پیمایی آمدم. وی افزود:تذکر و خوش آمدگویی در ورودی شهرها اهمیت دارد و من اعتقا دارم که ارسال پیامک با مضمون «به شهر مکّرم کاشان خوش آمدید» در ورودی شهر به مسافران مناسب است چون این پیامک هم احترام به مسافرین و افراد است و هم شهر کاشان را که شهر متقین است معرفی می کند.

وی اظهار کرد:کار در ستاد احیا آسیب شناسی نوروز موجب افتخار است چون قرآن کریم در خصوص فعالیت شما می فرماید که بعضی از امت اسلامی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر را انجام می دهند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: اصلِ امت پیامبر به عنوان آمر به معروف تعریف شده اما آن طایفه خاص شما هستید و یک وظیفه عموم مردم دارند و وظیفه ای هم مجموعه شما دارد که خداوند متعال شما را مخاطب خود قرار داده و این افتخار است که مورد خطاب خداوند هستید.

حجت الاسلام حسینی گفت:امام هادی می فرماید که هر کس برای خودش ارزش قائل باشد، شهوتش نزد او بی ارزش می‌شود و این حدیث را الگوی امر به معروف و نهی از منکر قرار دهید، شما برادران و خواهران کاری کنید که اکرام نفس صورت بپذیرد. پیامک ارسال کنید، و نیز برای انکه قدرت تذکر لسانی بالا رود یکی از اعضا با هماهنگی پلیس لباس انتظامی داشته باشد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha