بخش مهمی از زندگی پدر در فیلم «غریب» ارائه شده است +فیلم

تهران- ایرنا- دختر سردار شهید محمد بروجردی که فیلم« غریب» درباره او ساخته شده است گفت: بخش مهمی از زندگی شهید و شخصیت پدر در این فیلم به شکل هنرمندانه ارائه شد.

سمیه بروجردی، دختر سردار شهید محمد بروجردی با حضور در غرفه ایرنا واقع در سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مقتضیات فیلم سینمایی اجازه نمی‌دهد که به همه ابعاد شهید پرداخته شود. ولی بخش مهمی از زندگی شهید و شخصیت پدر در این فیلم هنرمندانه ارائه شد.

وی با یادآوری این نکته که زمانی شهادت پدر من سه ساله بودم اظهار داشت: برای همین خاطره عینی از پدر را شاید حس نکرده باشم. اما ۴۰ سال است که ما از خاطرات پدر کتاب های فراوانی خوانده ایم و خاطرات همرزمان ایشان را هم شنیده ایم.

بروجردی افزود: فیلم «غریب» تاکید می کند که مردم به شهید بروجردی اعتماد کردند و ایشان هم در کنار مردم ماند و خدمت رسانی کرد.

بروجردی ضمن ارائه این پیشنهاد که کارگردان ها به زندگی شهدا ورود پیدا کنند تاکید کرد: شهید یک فرد نیست که متعلق به خانواده باشد. شهید متعلق به یک کشور است. تصور ما این است که نسل جوان دهه هشتادی ما شناختش از شهدا خیلی ضعیف است. کتاب درباره شهدا باید به وفور نوشته شود. ما در سخنان مقام معظم رهبری هم می شنویم که هنر باید جلو بیاید. صنعت سینمای ما باید جهاد تبیین را انجام دهد و زندگی شهدا را به نسل جوان معرفی کند. نشان دادن شخصیت شهدا به جوان ما کمک می کند که بداند عقبه این نظام کجا بوده است. این زحمت بر دوش همه هنرمندان است.

وی با تاکید بر این که زندگی پدر فراز و نشیب زیادی داشته است گفت: قبل از انقلاب ایشان بر اساس دستورات امام فعالیت های خوبی از جمله تشکیل گروه توحیدی صف و ارتباط با شهید بهشتی داشته اند. اوایل انقلاب هم مسئولیت تیم حفاظتی امام خمینی(ره) را بر عهده داشتند.

شهدا در رابطه با جهاد تبیین پیشگام بوده اند

بروجردی افزود: پدر ارتباط موثری با مردم می گیرد و در عین نظامی گری و جدیت با مردم مهربانی دارد. شهدا در رابطه با جهاد تبیینی که امروز مقام معظم رهبری تاکید می کنند پیشگام بوده اند و ۴۰ سال پیش در منطقه غرب این کار را انجام داده اند. پدر در زندان ها وارد می شد و با تبیین نظام جمهوری اسلامی را به مردم می شناساند و اهداف ضد انقلاب را معرفی می کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha