با «هنر» سیاسی برخورد نمی‌کنم/از رضایت خانواده شهید بروجردی به خود می‌بالم+فیلم

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم «غریب» گفت:‌ تحریم جشنواره را متوجه نمی‌شوم، با هنر سیاسی برخورد نمی‌کنم، سعی می‌کنم با مسائل، صنفی و از منظر هنر روبه‌رو شوم.

محمدحسین لطیفی در پاسخ سوال خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره تحریم جشنواره فیلم فجر توسط برخی هنرمندان، اظهار داشت:‌ آن‌چه را که دوستان می‌گویند متوجه نمی‌شوم زیرا اساسا سعی می‌کنم با هنر سیاسی برخورد نکنم، هنر هنر است سیاست هم سیاست است. الان هم مصالح صنف سینما جماعت ۵ هزار نفری سینما در میان است. اگر بخواهیم این‌گونه عمل کنیم سینماگران سال آینده دچار مضیغه بسیاری خواهند شد.

کارگردان فیلم غریب تصریح کرد: من سعی می‌کنم به این مسائل صنفی و از منظر هنر برخورد کنم. سیاست برای سیاست‌مداران است.

شهید بروجردی غریب است، تلاش کردیم او را بشناسیم

لطیفی گفت: هنوز قیافه بچه‌های گروه را پس از نمایش فیلم ندیدم. فقط این سکوتی که حاکم بود و کسی از سال بیورن نرفت مرحله اول است که خدا را شاکر هستم. دوم اینکه تمام تلاش من و حامد عنقا (تهیه کننده فیلم ) و گروه ما این بود که شهید بروجردی را بشناسیم.

لطیفی فیلم غریب را متعلق به شهید بروجردی دانست و تاکید کرد: سعی کردم محو چیزهای دیگر نشوم، جنگ و اتفاقات فیلم همه حاشیه و برای رسیدن به روح بلند شهید بروجردی است. امیدوارم به این نقطه رسیده باشم.

وی اظهار داشت: با اکران امروز فیلم غریب احساس می‌کنم مردم وقتی از سالن بیرون بیایند یک بروجردی باقی می‌گذارند و یک بروجردی را با خود از سالن بیرون می برند. وقتی خانواده محترم شهید بروجردی (سمیه خانم) که در فیلم تشکر می‌کند و راضی است من به خودم می بالم. دوم اینکه شهید بروجردی مانند اسم فیلم غریب است و پرورش‌دهنده بسیاری از شهیدان ما ایشان هستند.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ش بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha