معرفی پدر اسطوره‌شناسی ایران در یک مستند/ اکران فوری پس از اتمام

تهران- ایرنا- کارگردان «درباره مهرداد بهار» از تهیه نسخه نهایی این مستند خبر داد و گفت: این اثر که به زندگی ملک مهرداد بهار نویسنده و پژوهشگر برجسته و پدر اسطوره‌شناسی ایران می‌پردازد با تمام شدن تدوین، به صداگذاری و موسیقی رسید.

پیام مستوفی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره جدیدترین فعالیت خود گفت: به تازگی ساخت مستند «درباره مهرداد بهار» را به پایان رسانده ام، ضمن اینکه سمیرا غلامزاده تدوین فیلم و نوید معارفی، گرافیک تصویری فیلم را به تازگی تمام کرده‌اند و الان در مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی توسط مهران پورمندان هستیم. و به محض آماده شدن نسخه نهایی فیلم، برای اکران آن اقدام خواهم کرد.

وی گفت: ملک مهرداد بهار نویسنده و پژوهشگر برجسته اسطوره و تاریخ که از وی با عنوان پدر اسطوره‌شناسی ایران یاد می‌شود، پنجمین فرزند ملک‌الشعرای بهار بود. او نخستین کسی بود که اسطوره‌های ایرانی را به شیوه‌ای علمی بررسی کرد و در کتابی با عنوان «اساطیر ایران» انتشار داد. پیش از آن، نگاه‌ به اسطوره‌های ایرانی چندان با سنجه‌های علمی و دانشگاهی سازگار نبود و بهار با وسواس و دقت علمی راه‌ و رسم شناخت آنها را نمایاند. این فیلم درباره همین شخصیت است.

مستوفی پیش از این نیز مستند «نقد و نسیه» را با همراهی مرجان گلستانی درباره زندگی و آثار خسرو دهقان منتقد سینما ساخته بود که این مستند به صورت آنلاین اکران شد.

در این مستند با ژاله آموزگار، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، حوری اعتصام، پروانه بهار، چهرزاد بهار، فرغانه بهار، جهانگیر چراغی، محمود دولت‌آبادی، بهرام دبیری، علی دهباشی، علی رواقی، حمید سهیلی، بدرالزمان قریب، نصرالله کسراییان، کتایون مزداپور، افشین معاصر، جمال میرصادقی و منیژه محامدی گفتگو شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha