۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 85023560
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بهره‌برداری از ۱۶ طرح صندوق کارآفرینی امید در استان یزد

یزد - ایرنا- ۱۶ طرح صندوق کارآفرینی امید استان یزد همزمان با ایام‌الله دهه‌فجر، روز چهارشنبه طی آیینی در این استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر این صندوق در استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها ۲۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت پرداخت شده است.

سید عباس امامی، اظهار کرد: طرح‌های یاد شده شامل تولید مصنوعات سنگی، تولید مصنوعات چوبی،کارگاه کاربافی، کارگاه موتابی، پرورش شترمرغ، بسته بندی حبوبات و ادویه جات، تولید مواد لبنی،تولید دستکش کار،تولید پوشاک، کارگاه تولید بستنی، کارگاه تراش سنگهای قیمتی و تولید کود عالی است.

مدیر صندوق کارافرینی امید استان یزد ادامه داد:با راه اندازی این طرح ها زمینه اشتغال ۱۰۳ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

پرداخت یکهزار و ۶۲۱ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، صندوق کارآفرینی امید استان، تعداد یکهزار و ۴۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به مبلغ یکهزار و ۶۲۱ میلیارد ریال پرداخت کرده است که زمینه ایجاد و تثبیت یکهزار و ۱۵۰ فرصت شغلی فراهم شده است.

امامی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید در چارچوب ابلاغ اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور،تفاهم نامه هایی با برخی از دستگاه های اجرایی در راستای ایجاد و توسعه کسب و کارهای پایدار و ایجاد فرصت های شغلی جدید منعقد نموده و در مجموع طی سال جاری ۵۸۶ فقره تسهیلات اشتغالزا به مبلغ یکهزار و ۲۲۲ میلیارد ریال درحمایت از طرح های اشتغال مددجویان‌کمیته‌ امداد و سازمان بهزیستی و طرح های معرفی شده از سازمان جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ پرداخت نموده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون، صندوق کارآفرینی امید استان تعداد یکهزار و ۴۹۶ فقره تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت به مبلغ یکهزار و ۶۲۱ میلیارد ریال پرداخت کرده استمدیر صندوق کارافرینی امید استان یزد حمایت از مشاغل روستایی را از دیگر برنامه‌های این صندوق برشمرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون و با استفاده از منابع مشترک صندوق توسعه ملی ۱۴ طرح اشتغالزای روستایی به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال در قالب طرح های تولیدی،خدماتی،صندوق های خرد محلی و روستای بدون بیکار مورد حمایت قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha