۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۱۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85020582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فلسفه انقلاب اسلامی در واحدهای درسی قرار گیرد

اصفهان - ایرنا - امام جمعه شاهین شهر گفت:یکی از ضعف های مهم مسوولان با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی، تبیین‌ نکردن درست معارف انقلاب است و باید فلسفه انقلاب اسلامی در واحدهای درسی دانش آموزان و دانشجویان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی عصر یکشنبه در نشست خبری چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی در دفتر امام جمعه با تاکید بر فراگیری این فلسفه در مجامع دانشگاهی و مدارس تاکید کرد: متولیان آینده که از بین دانش آموزان ودانشجویان هستند باید این واحد مهم درسی را گذرانده باشند تا موضع گیری ها و روش آنان مغایر با منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی نباشد.

رئیس چهارمین همایش فلسفه انقلاب اسلامی افزود: در این همایش بیان می شود که انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون نه بی رحم و خونریز و نه منفعل بوده، بلکه همواره مستحکم و استوار به پای اهداف خود ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با افتخارات درخشان و شگفت آور در مدت ۴۳ سال عمر خود، اعتماد به نفس مردم را افزایش داده است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: در این همایش به وضعیت ایران پیش از انقلاب پرداخته می شود که تولید علم‌ و فناوری در آن صفر بوده و در صنعت هم صرف مونتاژ هیچ نوآوری و خودکفایی وجود نداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از توطئه های دشمن از بین بردن امید و انگیزه نسل نوپای انقلاب است گفت: بر این اساس، باید چرایی وقوع انقلاب برای این نسل در محافل عمومی تبیین شود.

امام‌جمعه شاهین شهر افزود: در این رویداد سیاسی عوامل شکل گیری انقلاب و هجمه های دشمنان در قالب تفرقه افکنی، تحریم ها، تهاجم فرهنگی و جنگ هشت ساله برای مردم بیان می شود.

چهارمین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با موضوع « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان روز پنجشنبه ۲۰ بهمن در شاهین شهر برگزار می‌شود.

محورهای این همایش شامل، نسبت آزادی و انقلاب اسلامی، نسبت آزادی و جمهوری اسلامی، آزادی در فلسفه سیاسی اسلامی ، نظریه آزادی انقلاب اسلامی، قانون اساسی و آزادی؛ مقایسه آزادی در آرمان‌های انقلاب اسلامی و شعار آزادی در اغتشاشات اخیر ، رسانه و آزادی بیان، گونه شناسی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام ، رویکرد تطبیقی به آزادی در گفتمان انقلاب اسلامی و لیبرالیسم غربی، میانی کلامی و فقهی آزادی در اندیشه سیاسی اسلام، مناسبات آزادی و عدالت در مردم سالاری دینی و لیبرال دمکراسی؛ مناسبات آزادی عدالت و جنسیت در اسلام و فمینیسم؛ مناسبات آزادی و استقلال سیاسی | در اندیشه سیاسی اسلام ؛ جایگاه آزادی در سلسله مراتب ارزشهای اخلاق، گستره آزادی از منظر عرفان اسلامی؛ استقلال خواهی در تاریخ معاصر ایران؛ استقلال خواهی در تجربه چهار دهه انقلاب اسلامی و افق تمدنی انقلاب اسلامی و آزادی از منظر آیات و روایات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha