۱۶ فیلم جشنواره فجر برای اکران در سینماهای اردبیل انتخاب شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اکران ۱۶ فیلم از ۲۵ اثر جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینماهای قدس و انقلاب اردبیل از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر رجبی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نام‌نویسی برای تماشای فیلم‌ها اینترنتی است و اکران و پخش آثار سینمایی فاخر در راستای ارج نهادن به ظرفیت‌های هنری و سینماگران و نشاط افزایی در جامعه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمن از چند ماه قبل برای ایجاد یاس و بدبینی در جامعه ما تلاش کرده و تحریم جشنواره از ناحیه دشمن نیز نوعی خیانت به هنر و هنرآفرینان است و خوشبختانه استقبال از آثار سینمایی در سطح کشور بسیار چشمگیر است و در اردبیل نیز شاهد حضور پرشور مردم و علاقه مندان در سینماها خواهیم بود.

رجبی تامین و تقویت زیرساخت‌های سینمایی در شهرستان‌ها را از سیاست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و افزود: با وجود نقصان در زیرساخت‌ها، خوشبختانه استان اردبیل از حیث نیروی انسانی و سینماگران خلاق از ظرفیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با اشاره به پیشرفت فیزیکی تالار شهر اردبیل گفت: تا پایان سال جاری فرصت برای جذب اعتبارات طرح‌های عمرانی حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد و از اصحاب رسانه انتظار دارم برای بالندگی بیشتر فرهنگ و هنر استان، اداره کل ارشاد را خانه خود بدانند و در کنار ما باشند.

سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست از برگزاری جشنواره مرزداران و شب‌های شعر و رویدادهای هنری دیگر در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: در روزهای اخیر به مناسبت دهه فجر، شاهد برگزاری جشنواره‌هایی نظیر نقشینه در سطح استان بودیم.

 درخشش چهارگروه نمایشی اردبیل در جشنواره بین المللی تئاتر

وی همچنین درخشش چهار گروه نمایشی از استان اردبیل در جشنواره بین المللی تئاتر فجر را افتخاری بزرگ برای این استان دانست و ابراز امیدواری کرد، استان با هنرنمایی و همت سینماگران و هنرمندان تائتر، شاهد رشد و بالندگی بیشتر باشد.

حمید اسکندری کارشناس معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل نیز در این نشست گفت: بهای بلیط فیلم‌های مورد اکران در سینماهای اردبیل، ۲۵۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به وضعیت دو سینمای اردبیل اظهار کرد: سینما قدس در سال ۵۱ و سینما انقلاب در سال ۴۷ احداث شده اند و در حال حاضر دو سینمای فعال اردبیل هستند.

اسکندری افزود: متاسفانه مشکلات حقوقی و مالکیتی، امکان هزینه کرد زیاد برای سینماها را فراهم نمی‌کند و صاحبان سینماها نیز امکان تغییرات اساسی و زیرساختی در آنها را ندارند اما در سال‌های اخیر به همت سازمان سینمایی کشور، سیستم‌های پخش آن دو سینما به روز شده است.

میردولت موسوی مدیر انجمن سینمای جوانان استان اردبیل نیز در این نشست گفت: از ۹ فیلم کوتاه که به جشنواره بین المللی فیلم فجر راه یافته، فیلم "قهوه خانه عاشیق‌لار" از استان اردبیل است و این افتخار را به سازندگان و بازیگران این اثر و همه سینماگران تبریک می‌گوییم.

در ادمه این نشست از پوستر جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha