اکران ۱۶ فیلم فجر در سینماهای اردبیل/جشنواره مرزداران ظرفیت اجرای ملی دارد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ۱۶ فیلم سینمایی برتر برای اکران در سینماهای این استان به مناسبت دهه مبارک فجر در نظر گرفته شده و جشنواره سینمایی مرزداران با محوریت شهرستان بیله‌سوار ظرفیت اجرای ملی و فراملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر رجبی روز دوشنبه در نشست خبری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر اردبیل اظهار کرد: فیلم‌های منتخب برای استان اردبیل از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در سینماهای قدس و انقلاب شهر اکران خواهد شد و سه سایت که مشخصات آنها در سایت روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل مندرج است، بلیت فیلم‌ها را عرضه می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه مقاومت و جانفشانی مردم غیور بیله‌سوار مغان در مقابل مهاجمان روسی در سال ۱۳۲۰ ادامه داد: زمینه برگزاری جشنواره هنری مرزداران در استان ایجاد شده و جشنواره مرزداران اقدامی ابتکاری بوده و با توجه به محتوا و پشتوانه تاریخی و حماسی ، ظرفیت اجرا و بازتاب ملی و حتی فراملی را دارد.

وی ادامه داد:امسال ۴۹ اثر سینمایی برای دومین دوره جشنواره مرزداران ارسال شده بود که هفت اثر برای اجرای صحنه‌ای و پنج اثر برای اجرای خیابانی انتخاب شد و از ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه در شهرستان مرزی بیله‌سوار مغان اجرا خواهد شد.

رجبی همچنین به شرکت هنرمندان فیلمساز از استان‌های کردستان، گرگان، خوزستان، آذربایجان شرقی، قزوین و اردبیل در جشنواره فیلم مرزداران اشاره کرد و گفت: این رویداد هنری و فرهنگی از حیث اختصاص به استان اردبیل و حضور درخشان هنرمندان استانی و فراستانی از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از حمایت‌های این اداره کل از هنرمندان موسیقی و آثار اصیل و ارزشمند آنها خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال کنسرت‌هایی با هنرنمایی گروه‌های هنری اردبیل و تبریز در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

اکران ۱۶ فیلم فجر در سینماهای اردبیل/جشنواره مرزداران ظرفیت اجرای ملی دارد
رونمایی از پوستر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل هم در این نشست خبری از درخشش هنرمندان اردبیلی از جمله اتابک نادری و سولماز ملکی در برخی فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خبر داد.

سعید نوریان اظهار کرد: فیلم "آبی روشن" تولید استان اردبیل هم جزو آثار قابل اکران در سینماهای اردبیل برای دهه فجر است و عمده بازیگران و عوامل آن از استان هستند.

وی ادامه داد: هفته گذشته جشنواره فیلم با اکران ۶۸ اثر از ۱۱ استان کشور در شهرستان مشگین‌شهر برگزار شد و استان اردبیل در این رویداد هنری به طور درخشان ظاهر شد.

وی در خصوص جشنواره مرزداران با محوریت شهرستان بیله‌سوار نیز گفت: نخستین مرحله این جشنواره در سال قبل برگزار شد و پیشرانی برای برگزاری باشکوه مرحله دوم این جشنواره در بهمن ماه امسال بود و امیدواریم مرحله دوم این رویداد هنری باشکوه و اثرگذاری خوب برگزار شود.

در پایان این نشست خبری، پوستر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در استان اردبیل رونمایی شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha