نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس: نمایشگاه سی‌تکس تجلی گنجینه‌های کشور در عرصه دیجیتال است

تهران-ایرنا- نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استعدادها مانند گنجینه‌های فراوانی در اندیشه نسل ما وجود دارد که اگر فرصتی برای ظهور و بروز استعدادها فراهم نکنیم هدر می‌روند و نمایشگاه سی‌تکس، عرصه تجلی این گنجینه‌ها و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌هاست.

به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری اظهار داشت: هر نمایشگاهی که شکل می‌گیرد چند پیامد دارد که نخستین پیامد این نمایشگاه معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های کشور در این حوزه رسانه‌ای است.

وی افزود: گاهی مواقع در اوج سرمایه احساس فقر می‌کنیم و وقتی آفرینش‌ها اتفاق می‌افتد و خلاقیت‌های دیجیتال ظهور و بروز پیدا می‌کنند این تجلی عملی ظرفیت‌های کشور در این عرصه است که می‌تواند روحیه اعتماد به نفس و خوداتکایی را تقویت کند.

منتظری تبادل تجربه‌ها و گره خوردن آنها به هم را دیگر پیامد برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی رویدادی مقیاس ملی به خود می‌گیرد نتایج آن بیش از گذشته خواهد شد.

وی گفت: مزیت دیگر نمایشگاه سی‌تکس نشان دادن نقاط ضعف و کاستی‌ها و در عین حال دستاوردهایی است که نصیب ما شده و لازم است نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را هم بالا برد.

به گفته نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، پیامد دیگر این نمایشگاه فرصتی برای حمایت و پشتیبانی از تولیدات کشور در عرصه رسانه‌های دیجیتال است.

وی افزود: در این نمایشگاه می‌توانیم ثبت سفارش داشته باشیم، افراد شاهد تولیدات جدید در عرصه دیجیتال باشند و علاقه‌مندی‌های خود را ببینند و کسی که در بخش رسانه دست به تولیدات فرهنگی و هنری می زند انتظار دارد چتر حمایت را به خود ببیند و به جامعه هدف خود منتقل کند که اگر چنین نشود دیگر انگیزه ای برای گام دوم نخواهد داشت.

منتظری با مثبت ارزیابی کردن برپایی نمایشگاه سی‌تکس گفت: انتظار می‌رود نمایشگاه تقویم زمانی مشخصی داشته و نمایشگاه دوم نسبت به اولی شاهد سیر صعودی باشد.

وی اظهار داشت: اگر مقدور باشد پس از برگزاری در سطح ملی، نمایشگاه در سطح استانی هم برگزار شود چرا که همه توفیق حضور در تهران را ندارند و عدالت فرهنگی و اجتماعی اقتضا می‌کند که با همکاری استان‌ها در سطح استانی هم شاهد چنین رویدادی باشیم.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی CTEX به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ۱۶ تا ۱۹ بهمن ماه امسال در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی ۲ نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حمایت از توسعه کسب و کارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب و کارها با حاکمیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha