۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85014399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده ورامین: آموزش و پرورش از جایگاه والایی در جمهوری اسلامی برخوردار است

پیشوا- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش از جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است و تمامی مسئولان تلاش دارند تا مشکلات این حوزه در کمترین زمان و به بهترین نحو رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نوش‌آبادی روز دوشنبه در اجلاس رؤسای و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در دانشگاه فرهنگیان پیشوا برگزار شد اظهار داشت: اساس و مبنای حکمرانی در تمام نظام‌ها بر پایه تعلیم و تربیت بنا شده و اگر این حوزه به درستی عمل نکند، مابقی ساختارها نیز با مشکل مواجه شده و معیوب‌می شود.

نوش آبادی افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در تنظیم اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، برنامه توسعه و بودجه سالیانه، آموزش و پرورش نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: هر چند که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار سخت است که در زمان کم و همزمان بودجه سالیانه و برنامه توسعه کشور را بررسی کند و در شان مجلس انقلابی هم نیست که تا پایان سال بودجه تصویب نشود لذا تمام تلاش نمایندگان بر تصویب بودجه تا پایان امسال است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت:موضوع نیروی انسانی و مشکلات حقوق و استخدام در کشور بسیار مهم است و آموزش و پرورش نیز با اشتغال بیش از یک میلیون نفر ضمن اهمیت زیاد، با مشکلاتی مواجه است که تمامی نمایندگان مجلس و مسئولان تلاش دارند تا این مشکلات کاهش یابد.

وی بیان داشت : طبق قانون و برنامه چشم انداز توسعه، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ رتبه اول در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و فرهنگی در غرب آسیا را به دست آورد و این مهم محقق نمی‌شود جز با کار و تلاشی که در آموزش و پرورش و دستگاه های علمی کشور در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: دولت برای مدیریت اقتصادی ، به یک بودجه بسیار خوب نیاز دارد و لازم است تا درآمد های دیگری غیر از نفت و مالیات هم در بودجه دیده شود.

نوش‌آبادی افزود: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به حفظ سرمایه‌های اصلی کشور یعنی مردم نیاز دارد و باید با توجه ویژه به حوزه معیشت مردم، کاهش بیکاری و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه افزایش رضایتمندی مردم را فراهم کرد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha