۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85013895
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۳ مادر باردار در زنجان از سقط جنین منصرف شدند

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85013895
۱۲۳ مادر باردار در زنجان از سقط جنین منصرف شدند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از ابتدای اجرای طرح نفس تا کنون تعداد ۱۲۴ مادر واجد شرایط طرح در سطح استان شناسایی شدند و مورد مشاوره قرار گرفتند که از این شمار، ۱۲۳ نفر از سقط جنین خود منصرف شدند.

دکتر مشهود تقی‌لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون پنج نوزاد هم در راستای صرف نظر این مادران از سقط جنین به دنیا آمده اند.

والدین پس از دریافت آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم، در صورت انصراف از سقط جنین، جهت دریافت حمایت‌های درمانی، روان‌شناختی، اقتصادی و فرهنگی به ناجی معرفی می‌شوند تا با دریافت حمایت‌های لازم به بارداری ادامه دهند.

وی اضافه کرد: روال اجرای طرح، بدین ‌صورت است که مادران متقاضی سقط جنین پس از شناسایی، به مراکز طرح نفس ارجاع داده می‌شوند و مشاورین دوره‌دیده، ضمن اخذ شرح‌حال و تعیین علل احتمالی سقط و تکمیل فرم‌های مربوطه، برای مادران معرفی شده تشکیل پرونده می‌دهند.

این مسوول، سقط‌های عمدی جنین‌های سالم را یکی از دلایل کاهش جمعیت عنوان کرد و گفت: پیشگیری از سقط این جنین‌ها از جنبه‌های مختلف انسانی، شرعی و اجتماعی بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۲۲ نفر در هسته‌های استانی و شهرستانی و مراکز طرح نفس فعال هستند اظهار داشت: پیرو برگزاری جلسات استانی و تربیت مربیان شهرستانی، آموزش‌ها با تمامی رده‌های شغلی کارکنان اعم از کارشناسان انجام شده است.

تقی لو، خاطرنشان کرد: به منظور اجرای طرح نفس، یک کارگروه استانی شامل کمیته‌های فرهنگی - آموزشی، ارتقای کیفیت عملکرد و پیگیری، اطلاع‌رسانی و حمایت و پشتیبانی تشکیل شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان و مسئول اجرای طرح نفس در استان زنجان گفت: در تمامی شهرستان‌های استان زنجان، مرکزی با عنوان "مرکز نفس" انتخاب و تجهیز شده و مشاورین هر مرکز و فرآیند ارائه خدمت مرکز مشخص شده است.

طرح " نفس" به همت بسیج جامعه پزشکی با همکاری ماماها و پزشکان متخصص زنان از تیر امسال در این استان آغاز شده است و در آن، مادران بارداری که قصد سقط جنین خود را دارند، شناسایی می شوند تا جنین آنان حفظ شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha