تخصیص اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و ساخت هفت پایگاه امدادی نمونه‌ای از نگاه ویژه دولت به مازندران

ساری - ایرنا - مدیر عامل هلال احمر مازندران گفت: در سفر نخست رییس جمهور به مازندران ۳۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز پایگاه های امداد و نجات استان تعیین شد که از این میزان تاکنون ۱۶۵ میلیارد ریال تخصیص و برای اقدامات مورد نظر هزینه شده است.

غلامعلی فخاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تخصیص اعتبار دولتی به جمعیت هلال احمر مازندران به عنوان یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری را گام بزرگ و مهم دولت سیزدهم در این حوزه نام برد و ادامه داد: برای نخستین بار در طول انقلاب اسلامی اعتبار دولتی به جمعیت هلال احمر مازندران تخصیص داده شد که این خود اتفاق نادر به شمار می رود.

وی گفت: با تخصیص اعتبارات دولتی و تکمیل و تجهیز پایگاه های امداد و نجات حسین آباد بهشهر، جویبار، نوشهر، چالوس، مکارود و فریدونکنار، این پایگاه های به مجموعه امدادی استان اضافه شده است.

مازندران صاحب مجتمع درمانی، اداری و امدادی شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: با تخصیص اعتبار دولتی عملیات ساخت و تجهیز مجتمع درمانی، اداری و امدادی استان در شهرستان بابلسر در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۱۳ طبقه در حال ساخت است.

وی گفت: تعیین و تخصیص اعتبار دولتی برای این مجتمع بزرگ و مهم بسیار در حوزه امداد و نجات به استان مازندران که کانون بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی زیادی است کمک کرده است.

تخصیص اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و ساخت هفت پایگاه امدادی نمونه‌ای از نگاه ویژه دولت به مازندران
غلامعلی فخاری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران

ساخت و تجهیز هفت پایگاه امدادی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران افزایش آگاهی و دانش مردم هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیر طبیعی را به عنوان اهداف کاری این نهاد برشمرد و گفت: برای این منظور آموزش تخصصی امداد ونجات نیروهای جوان و داوطلب انجام می شود.

فخاری افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر همواره در عرصه های مختلف حضور پرشوری داشتند از جمله در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار رزمندگان قهرمانانه ایستادگی کردند و ۲۶ شهید امدادگر تقدایم نظام شده است.

وی ادامه داد : جمعیت هلال احمر ایران در عرصه های بین المللی نیز خوش درخشیده است و اکنون در منطقه خاورمیانه مسولیت امدادی و آموزشی کشورهای منطقه را برعهده دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه کشور و این استان همواره شاهد بروز حوادث متعددی بوده است، گفت: جوانان و داوطلبان این جمعیت با اقدامات تخصصی و بموقع توانستند خدمات خوبی را به حادثه دیدگان ارائه کنند.

وی جمعیت هلال احمر را به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های مردمی که با بهره گیری از ظرفیت خیران، داوطلبان و جوانان برشمردو افزود: دولت سیزدهم با درک جایگاه و کارکرد این نهاد اثرگذار جامعه در مواقع حساس توجهات ویژه ای به آن دارد که در مدت یکسال فعالیت دولت شاهد به ثمر رسیدن چندین دستاورد دولت در این حوزه هستیم.

اهدای پنج زمین به ارزش ۳۵۰میلیارد ریال برای ساخت پایگاه امدادی

به گفته فخاری خیران به عنوان همراهان همیشگی جمعیت هلال احمر را یاری می کنند و در سالهای اخیر با هدای پنج قطعه زمین به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت پایگاه های امداد و نجات به یاری این نهاد آمده اند.

هم اکنون تعداد پایگاه های امداد و نجات مازندران ۳۴ پایگاه است.

وی افزود: در ۱۷ ماه اخیر و در دولت سیزدهم خیران مازندرانی ۲۶۰ میلیارد ریال پرداخت کردند و در این مدت نیز با راه اندازی ۸۷ کاروان سلامت، امدادگران استان برای ارائه خدمات به روستاهای استان رفتند.

تخصیص اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و ساخت هفت پایگاه امدادی نمونه‌ای از نگاه ویژه دولت به مازندران

روزهای پُرکار امدادگران مازندران

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مازندران از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم روزهای پُرکاری داشته است، افزود: امدادگران مازندران در ۱۷ ماه اخیر ۶ هزار و ۹۵۷ عملیات موفق در سوانح و حوادث طبیعی و غیر طبیعی انجام داده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: این استان از نظر تعداد انجام عملیات های امدادی در سطح کشور رتبه نخست را دارد که این نشان دهنده حضور پُررنگ تیم های امدادی این استان در عملیات های مختلف است.

وی ادامه داد: امدادگران مازندران در زمان اجرای طرح های ساماندهی سواحل همراه دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی در این مناطق حضور دارند و مشغول خدماتدهی به افراد هستند.

طرح سالم‌سازی دریا از سال ۱۳۹۱ با هدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا و همچنین ارایه خدمات تجمیعی گردشگری و نظارت‌های اجتماعی در مناطقی از سواحل مازندرانی دریای خزر اجرا می شود.

مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا است.

فخاری به وجود قلل برف گیرو مرتفع در مازندران به عنوان بخش دیگری از نقاط حادثه خیز استان اشاره کرد و گفت: قلل دماوند و علم کوه همواره مسیر صعود کوهنوردان داخلی و خارجی است که در برخی مواقع بدلیل رعایت نکردن نکات لازم ایمنی این مناطق از جمله کانون های بروز حوادث هستند.

وی همچنین از جستجو و یافتن گردشگران و همچنین افراد بومی در جنگل های مازندران نیز به عنوان دیگر عملیات امداد و نجات هلال احمر مازندران نام برد و گفت: با توجه به تعدد بروز حوادث و انجام ماموریت های امدادی در مدت ۲ سال اخیر توانستیم در بخش سخت افزاری با ساخت پایگاه های امداد و نجات و در بخش نرم افزاری آموزش تخصصی تیم های واکنش سریع و امداد سریع به موفقیت های خوبی برسیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:این نهاد برای ارائه خدمات آموزش عمومی با فعال کردن ۷۰۰ کانون دانش آموزی، دانشجویی و طلاب این روند را پیگیری می کند.

آمادگی آحاد جامعه، افزایش تاب آوری، آموزش مدیریت ریسک در مواقع بحران اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر بمنظور ایجاد رویه پیشگیری مقدم بر بحران است و برای این منظور پویش و آموزش کمک های اولیه امداد و نجات در قالب " هر ایرانی یک امداگر" را پیگیری می کند.

تخصیص اعتبار ۱۶۵ میلیارد ریالی و ساخت هفت پایگاه امدادی نمونه‌ای از نگاه ویژه دولت به مازندران

۳۲۰ خانه هلال پیشران خدمات امدادی در روستاهای مازندران

فخاری گفت: به پیشنهاد جمعیت هلال احمر مازندران طرح "خانه هلال " در استان کلید خورد و اکنون این طرح به صورت ملی در سراسر کشور اجرا شده است.

وی افزود: درحال حاضر ۳۲۰ خانه هلال در روستاهای مازندران تشکیل شد و مشغول فعالیت هستند.

راه اندازی خانه های هلال از سال ۹۵ با تدوین و تصویب دستورالعمل تاسیس و فعالیت این واحدها به صورت رسمی در کشور آغاز شد که یکی از ابتکارات ماندگار جمعیت هلال احمر مازندران است، هدف از راه اندازی این خانه هاتوسعه خدمات بشردوستانه، ترویج آموزش های همگانی و مداخله موثر ساکنان منطقه در فرایند مدیریت بحران است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت:مجتمع درمانی توانبخشی هلال احمر مازندران واقع در شهر قائمشهر به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شد و تاکنون برای ساخت و تجهیز آن ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود:بخش های تخصصی این مجتمع شامل ۱۵ بخش شامل ساخت دست و پای مصنوعی، پاشنه مصنوعی، شنوایی سنجی، کاردرمانی، اب درمانی، فیزوتراپی، خدمات به بیماران اوتیسم از جمله خدماتی است که در این مجتمع ارائه می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha