۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85013375
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متوسط تزریق روزانه واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری ۳۰ دُز است

شهرکرد -ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایین بودن میزان استقبال مردم در تزریق واکسن کرونا به خصوص دز یادآورگفت:هم‌اکنون متوسط تزریق واکسن کرونا دراستان ۳۰ دز است.

به گزارش ایرنا، علی احمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی آماده انجام واکسیناسیون در برابر کروناست، افزود: در استان ظرفیت تزریق هفت هزار دز واکسن در روز وجود دارد.

به گفته وی، هم اکنون ۳۵ درصد در گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان نوبت سوم واکسن را دریافت کردند و با توجه به شیوع سویه جدید کرونا همه مردم به خصوص افراد بالای ۱۸سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و ۶ ماه از تاریخ آخرین واکسن آنها گذشته نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا سریعتر اقدام کنند.

وی گفت: هم اکنون ۹۵ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال استان نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

احمدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون از موج کرونا در استان عبور کردیم، گفت: پیشگیری یکی از راه‌های مهم و مقدم بر درمان است و باید برای جلوگیری از شیوع دوباره کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک در فضای سربسته و هوشیاری در رعایت موازین بهداشتی رعایت شود.

وی گفت: سویه جدید کرونا قابلیت انتقال و سرایت‌پذیری بیشتر نسبت به سویه‌های قبلی دارد و یک فرد بیمار می‌تواند ۱۶ نفر را مبتلا کند.

به گزارش ایرنا، با توجه به شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا رعایت بهداشت عمومی، شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باید در اولویت قرار گیرد.

براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ‌بندی شیوع کرونا در شهرستان اردل در استان در وضعیت زرد قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha