دادگستری اردبیل با ترک فعل مدیران در صدور سند اراضی زراعی برخورد می‌کند

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر ضرورت سنددار شدن اراضی کشاورزی با هدف پیشگیری از اختلافات و وقوع جرم گفت: با ترک فعل مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری مرتبط در این راستا قاطعانه برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در آئینی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات مورد تاکید در سند تحول قضایی توجه بیش از پیش به مقوله پیشگیری از وقوع جرم در زمینه‌های مختلف است که اجرای دقیق برنامه‌های پیشگیرانه می‌تواند از بروز بسیاری از آسیب‌ها، جرایم و اختلافات پیشگیری کند.

وی با انتقاد از برخی مدیران و مسئولان که نتوانسته اند وظایف خود را در صیانت و حفاظت اراضی ملی و منابع طبیعی به خوبی انجام دهند، تصریح کرد: مسئولیت دستگاه قضایی ایجاب می‌کند با هرگونه ترک فعل مدیران که منجر به تخریب، تصرف یا تضییع حقوق بیت المال شود قاطعانه برخورد کند و در این راستا دستورات لازم به روسا و دادستان‌های حوزه قضایی داده شده است.

وی گفت: اشرافیت مدیران و مسئولان به قانون و انجام وظایف ذاتی دستگاه‌ها و نهادها مطابق قوانین و مقررات ضروری است و هماهنگی‌های بسیار برای اجرای قانون و سنددار کردن املاک و زمین‌ها صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: اگرچه در استان اردبیل اقدامات خوبی در حوزه زمین‌های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و برای همه زمین‌های ملی سند تک برگ سند صادر شده، اما صدور سند تک برگ برای اراضی کشاورزی از دیگر برنامه‌ها در راستای قانون حدنگار است و باید به سرعت اقدام شود.

وی با دعوت از زارعان برای مشارکت گسترده در اخذ سند تک برگی اراضی خود، از مسئولان و مدیران متولی خواست با استفاده از ظرفیت‌ ائمه جمعه و جماعات ، صدا و سیما ، رسانه‌ها و نشریات برای روشنگری مردم از فواید و مزایای قانون حدنگار و سند تک برگ در پیشگیری و کاهش اختلافات و دعوای ملکی بین کشاورزان و زارعان استفاده کنند.

مساحت اراضی زراعی استان اردبیل ۷۷۸ هزار هکتار است و طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان برای ۲۲۰ هزار هکتار آن نقشه کاداستر تهیه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha