برگزاری جشن‌های انقلاب در ۱۱۰ محله/گرامیداشت یاد و خاطره شهید آرمان علی‌وردی

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: ویژه برنامه‌های فجر انقلاب امسال در ۱۱۰ محله شاخص پایتخت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدامین توکلی‌زاده روز شنبه در تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر شهرداری تهران در یک نشست خبری، افزود: امسال با استفاده از جریانات مردمی در اجرای برنامه‌ها تاکید شده و با محوریت مساجد و تشکل‌های مردمی به استقبال دهه فجر می‌رویم.

وی افزود: به همت شهرداران مناطق و معاونت‌های مربوطه جشن پیروزی انقلاب در ۱۱۰ محله شاخص پایتخت به صورت ویژه برگزار می‌شود.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید آرمان علی‌وردی جشنواره ای با نام این شهید گرانقدر برگزار خواهد شد.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و هنری از جمله برج میلاد، برج آزادی و مجموعه فرهنگی و گردشگری خلیج فارس و عباس‌آباد از دیگر ‌برنامه‌های شهرداری تهران است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: در جلساتی که با نهادهایی مانند شورای شهر و حوزه های تخصصی داشتیم و همچنین با تجربه هایی که از گذشته به دست آوردیم سند جشنواره های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی تهیه شد.

وی با بیان اینکه در تهیه این سند از تجارب کلانشهرها نیز استفاده کردیم افزود: به همین منظور جشنواره های سراسری آرمان به صورت مشترک در تهران و سایر کلانشهرها برگزار می شود. سعی کرده ایم در جشنواره رویکرد مردمی داشته باشیم تا جشنواره خوبی را با حضور مردم تجربه کنیم؛ نخستین جشنواره در حوزه بازی های الکترونیک است که تبلیغات آن در سطح شهر انجام شده است.

مسیر جشن ۱۰ کیلومتری هنوز مشخص نشده است
توکلی زاده با اشاره به برگزاری جشن ۱۰ کیلومتری در پایتخت نیز گفت: برگزاری برخی از رخدادهای شهری امکان دارد تا رفت و آمد در شهر را نیمه تعطیل کند و محدودیت هایی ایجاد شود اما در نظر داریم تا محدودیت ها به حداقل برسد البته کارهای هماهنگی این جشن در حال انجام است و هنوز مسیر آن مشخص نشده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به سرانه هزینه شهرداری برای معتادان متجاهر و گرمخانه ها نیز گفت: سرانه مصوب ستاد مبارزه با مواد مخدر در رابطه با معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ حدود ۴۲ هزار تومان است اما آنچه ما در این مراکز هزینه می کنیم؛ بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته این هزینه ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود، افزود: در حال حاضر در گرمخانه های تهران به ازای هر نفر ۷۰ هزار تومان توسط شهرداری تهران هزینه می شود.

توکلی زاده در خصوص فعالیت مراکز بهاران نیز گفت: در دوره گذشته مراکز بهاران تعطیل شدند، اما در این دوره هدف گذاری ما ایجاد ظرفیت های جدید در این حوزه است، از سوی دیگر در ۱۰ سال گذشته جمعیت معتادان در تهران از ۱۱ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده و برخی از مناطق به عنوان مناطق قرمز در تهران شناخته می شود.

وی با بیان اینکه محله هایی مانند خلازیر، فرحزاد، کوه سنگی، اسلام آباد، هرندی و شوش از جمله پهنه های قرمز تهران است گفت: طبق بررسی هایی که قرارگاه اجتماعی انجام داد، تخت های مورد نیاز در تهران وجود نداشت؛ در تهران هشت هزار تخت وجود داشت، در حالی که ۱۱ هزار تخت کمبود وجود داشت.

به گفته توکلی زاده، تعهد شهرداری در این دوره ایجاد پنج هزار تخت بود اما مساله بعدی موضوع مربوط به منع پذیرشی ها بود افرادی مانند معتادان معلول، مریض، زخم باز، کبر و صغر سنی.

وی خاطرنشان کرد: در قرارگاه سعی شد تا منع پذیرش برای این افراد برداشته شود. مراکز تخصصی منع پذیرش راه اندازی شود و مراکزی برای افراد کم سن، کبر سن، زنان و زخم باز فعال شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه توانمند سازی مراکز بهاران تحت عناوین دیگر راه اندازی شد گفت: برخی از این مراکز تغییر کاربری داده بود و یا در اختیار سازمان های دیگر قرار گرفته بود اما در طول یک سال اخیر مرکز طراوت توسط سپاه راه اندازی شد همچنین سازمان بهزیستی مرکز شفق را بهبود بخشید و فراجا نیز مرکز سروش را با حمایت های شهرداری تهران ایجاد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha