۸ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85011513
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ابتکاری جالب برای کم‌درآمدها/ طرح خیریه فروش بلیت المپیک پاریس

تهران- ایرنا- کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک پاریس طرح خیریه فروش بلیت بازی‌ها را راه‌اندازی کرد تا از طریق آن خانواده‌های کم‌درآمد امکان حضور در رقابت‌ها را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، کمیته برگزاری بازی‌های الپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از طریق مشارکت با یک موسسه خیریه فرانسوی، طرح خیریه فروش بلیت را راه‌اندازی کرده است که از طریق آن برای خانواده‌های کم درآمد این فرصت را ایجاد می‌کند تا بتوانند حضور در المپیک و پارالمپیک سال آینده را تجربه کنند.

به این ترتیب افراد که بلیت مسابقات المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ را خریداری می‌کنند، می‌تواند با پرداخت ۲ یورو اضافه‌تر و اهدای آن برای خرید بلیت و تامین هزینه‌های سفر افرادی که امکان حضور در پاریس را ندارد، در این کار خیر شرکت کنند. این کار به‌معنای حضور خانواده‌ها، جوانان، سالمندان و افراد دارای معلولیت بیشتری در بازی‌های پیش‌روست.

این برنامه به کمیته برگزاری المپیک پاریس ۲۰۲۴ کمک می‌کند تا اهداف خود در راستای دسترسی افراد بیشتر به بازی‌ها را محقق کند.

تونی استنگوئه، رئیس کمیته برگزاری پاریس ۲۰۲۴ در این خصوص گفت: ما می‌خواهیم تا حد ممکن مردم بتوانند حضور در المپیک و پارالمپیک را تجربه کنند و حس با هم بودن در این رقابت‌ها را لمس کنند. برای دستیابی به این هدف، پاریس ۲۰۲۴ ابتکاراتی راه‌اندازی کرده تا افراد کم درآمد که اغلب از رویدادهای ورزشی بزرگ کنار گذاشته می‌شوند، بتوانند شخصا در بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ شرکت کنند. طرح خیریه فروش بلیت که ما با مشارکت الکساندر مارس کارآفرین و موسسه خیریه فرانسوی ایجاد کرده‌ایم به ما کمک می‌کند تا فرصت ایفای نقش در این نمایش بزرگ همبستگی را در قالب برگزاری بازی‌هایی با گستره باز، برای مردم ایجاد کنیم.

گفتنی است طرح خیریه فروش بلیت، با آغاز فروش بسته‌های بلیت بازی‌های المپیک در ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) آغاز می‌شود و در هر مرحله از برنامه فروش بلیت عمومی فعال خواهد بود.

این برنامه با هدف اجرایی شدن برنامه المپیک ۲۰۲۰ + ۵ در راستای تقویت جهانی شدن المپیک، همسو است و ابتکاراتی که در این راه انجام شده، شامل فروش بلیت مقرون به صرفه است؛ بلیت‌هایی برای همه ورزش‌ها با قیمتی کم‌تر از ۲۴ یورو برای المپیک و ۱۵ یورو برای پارالمپیک و البته بلیت‌هایی با حدود ۵۰ درصد قیمت بلیت‌های عادی ۵۰ یورویی یا کم‌تر.

علاوه بر این، کمیته برگزاری، بودجه مستقیمی هم برای خرید ۱۰۰ هزار بلیت برای افراد محروم جامعه در نظر گرفته و به مقامات محلی میزبان این فرصت را داده تا یک میلیون بلیت برای حمایت از پروژه‌های اجتماعی خود در ارتباط با بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ تهیه کنند.

گفتنی است بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست و بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ بین ۲۸ اوت تا ۸ سپتامبر برگزار خواهد شد.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha