۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1338
کد خبر: 85010356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تئاتر نیازمند حمایت بیشتر و گسترده‌تر است

۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲
کد خبر: 85010356
تئاتر نیازمند حمایت بیشتر و گسترده‌تر است

تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» گفت: بحث حمایت دولت از هنرمندان تئاتر هنوز هم کمرنگ و وجود سالن‌ها و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی نیازِ عرصه تئاتر است؛ تئاتر نیازمند حمایت بیشتر و گسترده‌تر از سوی دولت است.

به گزارش ایرنا، اصغر خلیلی، نویسنده و کارگردان نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» که در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد، افزود: داستان این نمایش بر اساس یک اتفاق مستند در ایلام نوشته شده است که به نوعی قضاوت دوگانه نسبت به یک واقعه را نمایش می‌دهد.

این هنرمند ایلامی، تئاتر را یک هنر ارزشمند نامید و بیان کرد: تئاتر از زمانی که انسان زاده شد با او همراه بوده و با شرایط اجتماعی انسان رشد کرده است؛ زنده، پویا و رودررو بودن تئاتر با مخاطب یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این هنر با سایر هنرهاست.

وی مهم‌ترین شاخصه و مأموریت جشنواره تئاتر فجر را معرفی هنرمندان جدید دانست و گفت: در چهل‌ویک دوره‌ای که جشنواره تئاتر فجر برگزار شد، هنرمندان جدید و بااستعدادی در حوزه تئاتر مطرح شدند. جشنواره فجر جدا از اینکه یک تریبون فرهنگی ملی است، در معرفی هنرمندان جدید و پراستعداد بستر مناسبی دارد که بسیاری از هنرمندان می‌توانند در آن موفق شوند؛ بسیاری از صاحب نام‌های تئاتر ایران به واسطه حضور در جشنواره فجر دیده شده و رشد کرده‌اند.

خلیلی با اشاره به اینکه چندین دوره در جشنواره تئاتر فجر شرکت کرده است، افزود: مشتاق تماشای واکنش مخاطب در مواجهه با اثر جدیدم هستم، زیرا در نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» فناوری و تکنولوژی زیادی دخیل است.

این هنرمند همچنین با اشاره به حضور سرمایه‌گذاران و سالن‌های خصوصی تئاتر در کنار سالن‌های دولتی گفت: هنر تئاتر خروجی یک نهاد یا سازمان نیست و بسیاری از نهادهایی که بر اساس نظام فرهنگی کشور آثاری اجرا می‌کنند بر اساس ساختار سازمانی خودشان است. درست است که بیشترین بار تولید آثار هنری بر عهده وزارت ارشاد است اما همه، چه مدیران و مسئولان فرهنگی نهادهای مختلف و چه هنرمندان باید در راه اعتلا و گسترش هنر تئاتر کوشا باشند.

عزت‌الله آقایی، محمد محمدیان شمالی، رضا صفری، محمدصادق کمالی‌راد، حسین جعفری، کیانوش مقدم، علیرضا عباس‌زاده، آرین اکبری‌پناه، محمدرضا پژمایه، عرفان عبدی، امین نوروزی، مانی خلیلی، محمدامین شفیع‌زاده، ابوالفضل پروین، مهرسام خدایاری، حامد عباسی بازیگران نمایش صحنه‌ای «کرنر زیر درختان بلوط» هستند.

اصغر خلیلی (نویسنده و کارگردان)، مریم سلیمی (طراح لباس)، رضا خضرایی (طراح نور)، امیرحسین رحیمی (عکاس)، علی سلیمی (طراح گریم) از دیگر عوامل نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» هستند. نمایش «کرنر زیر درختان بلوط» چهارشنبه ۵ بهمن در دو سانس ۱۷ و ۲۰ در تالار اصلی تئاتر شهر و در قالب چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۵ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری کوروش زارعی در تهران در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha