موافقت اولیه برای تثبیت قیمت ارز سفر به عتبات مقدسه / منتظر تصویب هیات دولت هستیم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به عتبات مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و بر آمادگی واحدهای مختلف مجموعه حج و زیارت برای اجرای عملیات حج ۱۴۰۲ تاکید شد.

در این جلسه، اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان‌ حج و زیارت به استمرار تماس‌ها با شرکت‌های عربستان برای فراهم کردن مقدمات اعزام حجاج کشورمان اشاره کرد و از باز شدن سامانه مسار و آمادگی برای اعزام تیم های اجرایی به عربستان برای امضای قراردادها خبرداد.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به تفاهم صورت گرفته با بانک مرکزی در مورد انتقال ارز تخصیص یافته برای حج آینده به عربستان، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته درخصوص تثبیت قیمت ارز برای دوره‌های اعزام به اعتاب مقدسه نیز موافقت اولیه انجام شد و قرار است این موضوع در هیئت دولت مطرح شده و به تصویب برسد.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره لزوم تسریع در نهایی کردن توافقات با هیئت پزشکی برای ارائه خدمات درحج آتی و پیگیری موضوع انتقال حجاج توسط شرکت هواپیمایی به کشور میزبان در چارچوب تفاهم صورت گرفته تذکراتی ارائه کرد.

موافقت اولیه برای تثبیت قیمت ارز سفر به عتبات مقدسه / منتظر تصویب هیات دولت هستیم

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم توجه به کاهش مدت سفر حجاج با توجه به توصیه مقام معظم رهبری را باردیگر یادآور شد و از معاونین بعثه و سازمان حج و زیارت خواست با تهیه گزارش های بروز از فعالیت تمامی واحدها تلاش کنند همه مقدمات سفر حج به موقع انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد فرخنده امام باقر(ع) و حلول ماه رجب، با استناد به روایت «صَانِعِ اَلْمُنَافِقَ بِلِسَانِکَ وَ أَخْلِصْ مَوَدَّتَکَ لِلْمُؤْمِنِ وَ إِنْ جَالَسَکَ یَهُودِیٌّ فَأَحْسِنْ مُجَالَسَتَهُ/ با منافق به زبانت سازگاری‌نما و با مومن خالصانه دوستی کن و اگر یهودی همنشینت شد، به نیکی رفتار کن» ، به تبیین ملاک‌های نحوه رفتار با افراد مختلف پرداخت.

وی با اشاره به چهره نفاق اروپا در دو قضیه قراردادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های ترویستی و قرآن سوزی در سوئد، گفت: این کشورها شعارهای سازنده و روشنفکرانه سر می‌دهند ولی در عمل تروریسم‌پرور هستند و از کانون مبارزه با تروریسم به عنوان گروه تروریستی یاد می‌کنند و به جای استقبال از سخنان انسان‌ساز و منطقی کتاب وحی، آن را به آتش می کشند.

وی با محکوم کردن این‌گونه اقدامات که نشان‌دهنده نفاق سیاسی است، تصریح کرد: نور خدا خاموش شدنی نیست و نور پیامبر(ص) هم سراسر گیتی را فرا گرفته و سال به سال به تعداد مسلمانان در اروپا افزوده می شود و به تحقیق آینده از آن مستضعفان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha