رقابت نهایی ۱۶ برگزیده مسابقات تلاوت‌های تقلیدی قرآن

تهران- ایرنا- دبیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم گفت: در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ۱۶ برگزیده نهایی برای کسب عنوان برتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

علی محرابی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: در این دوره از مسابقات برای نخستین بار به جای اینکه قاریان با تجربه و با سابقه (متسابقین) را رتبه‌بندی کنیم، افراد را سطح‌بندی می‌کنیم و بر این اساس به آنها جایزه اهدا خواهد شد.

دبیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم ادامه داد: یکی از ایرادات گذشته مسابقات وجود مسایل مشابه در مسابقات بود که افراد به خاطر چند صدم اختلاف امتیاز، جوایز خیلی متفات‌تری دریافت می کردند که این مشکل برطرف شده و هم اکنون روش جدید به عدالت بسیار نزدیک تر است.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات پیش بینی می شود جمعیتی حدود ۶ هزار نفر برای شرکت در این جشنواره حضور داشته باشند که جا دارد از همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مربوطه قدردانی کنیم.

به گفته وی، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده وسایل رفت و برگشت متسابقین و خانواده آنها و اسکان و پذیرایی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود و همچنین برای هر نهاد و موسسه و جلسه قرآنی که تعداد قابل توجهی برای حضور اعضا را اعلام کرده باشد، وسیله رفت و برگشت فراهم شده است.

محرابی گفت: برنامه‌های جانبی مانند مداحی محمدحسین پویانفر، شعرخوانی، همخوانی و گروه سرود و تواشیح و همچنین خانه کودک برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، در نظر گرفته شده و تلاش می شود تا محیط شاد متناسب با میلاد امام رضا (ع) و رقابت میان متسابقان ایجاد شود.

وی بیان کرد: متسابقان که به نظر داورها در سطح ممتاز باشند، به یک شکل تجلیل می شوند. مرتبه بعد برگزیدگان عالی و برگزیدگان شایسته هستند که در مجموع جوایزی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان به پایین دریافت می‌کنند. البته جایزه عمومی برای ۱۶ نفر هزینه سفر کربلا در نظر گرفته شده است.

دبیر نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی تصریح کرد: بعد از برگزاری مسابقات کار اصلی جشنواره که آموزش و تربیت است با افراد منتخب جشنواره آغاز می شود.

نخستین دوره جشنواره تلاوت‌های تقلیدی قرآن کریم دوشنبه -۳۱ اردیبهشت- با حضور قاریان، حافظان، اساتید و فعالان قرآنی از سراسر کشور و حضور مردم از ساعت ۱۵ تا 20 در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha