۲۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۹
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 84819352
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ارزیابی مثبت مسئولان حوزه حج و زیارت از عملیات ایام تشریق

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: بررسی های انجام شده و مشاهدات میدانی نشان دهنده درصد بالای رضایتمندی زائران از برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای ایام تشریق است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست سرپرست حجاج ایرانی درمکه مکرمه برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب دراین باره افزود: علی رغم سختی های حج امسال، با تلاش و همدلی مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خللی در روند فعالیت های حج ۱۴۰۱ وجود نداشته و ارزیابی از عملیات تاکنون مثبت بوده است.

وی افزود: سازمان حج و بعثه یک هدف مشترک دارند و آن خدمت رسانی خوب به زائرانی است که سال ها برای تشرف به سرزمین وحی در نوبت بوده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تلاش های انجام شده در حج ۱۴۰۱ را قابل تقدیر دانست و از مسئولان اجرایی خواست با توجه به عدم تغییر در معاونان سازمان بین این حج و حج گذشته ، عوامل موثر در کسب رضایتمندی زائران را استخراج نمایند تا در برنامه ریزی های آینده مورد توجه قرار گیرد.

نواب از مسئولان سازمان حج و زیارت خواست مطالبات از شرکت خدمات دهنده به زوار ایرانی ازجمله طرح دو طبقه کردن سرویس های بهداشتی، استفاده از پشت بام آن بعنوان محل حلق، لزوم کاهش مسافت مسیر برگشت زائران از جمرات به چادرهای منا و عمل به درخواست هایی را که سازمان حج و زیارت بعنوان کارفرما از شرکت مطوفی حجاج ایران انتظار دارد، پیگیری کنند و در مورد نحوه تامین اینترنت برای زائران کار کارشناسی و دقیق صورت گیرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که سفر معنوی زائران به سرزمین وحی به خوبی ادامه یابد و حجاج با آرامش و خاطره ای بیاد ماندنی به کشور اسلامی ایران بازگردند.

در ادامه این جلسه سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت از بررسی ها و ارزیابی های انجام شده در خصوص ایام تشریق برای کسب رضایتمندی بیشتر زائران گزارش داد و گفت: میانگین نظرات اخذ شده در زمینه های نقل ترددی، اسکان، اطلاع رسانی، پشتیبانی و تدارکات، تغذیه، عملکرد راهنمایان و مجموعه پزشکی بیش از ۹۰ درصد رضایتمندی را نشان می دهد ولی باید همچنان تلاش کنیم تا کاستی ها رفع شود البته برخی از کاستی ها از عهده سازمان حج و زیارت خارج است.

گزارش اکبر رضایی سرپرست ستاد مکه در مورد نحوه اجرای برنامه های نقل ترددی در انتقال زائران به مشاعر مقدسه و بازگشت از سرزمین منا به مکه مکرمه و چگونگی همکاری و تعامل شرکت مطوفی حجاج ایران دیگر محور این جلسه بود.

وی افزود: برخی خدمات که در سامانه «مسار» بعنوان خدمات قابل ارائه به حجاج مطرح شده بود مورد استقبال زائران قرار نگرفت و رضایت نداشتند.

رئیس ستاد مکه همچنین از خروج اولین کاروان ها از مکه مکرمه به مقصد مدینه منوره از صبح فردا چهارشنبه (۲۲ تیرماه) اشاره کرد و گفت: اولین پروازها از دو فرودگاه جده و مدینه به مقصد کشورمان نیز به ترتیب ۲۳ و ۲۷ تیرماه انجام خواهد شد.

رضایی افزود: روز اول پنج پرواز به مقصد تهران و تبریز خواهیم داشت که روزهای بعد به ۷ پرواز می رسد و با آغاز خروج زائران از مدینه روزانه به ۱۲ پرواز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پروازهای بازگشت از سرزمین وحی ۱۷ روز طول خواهد کشید، گفت: آخرین پرواز از فرودگاه جده به مقصد ایران ۷ مرداد ماه و از فرودگاه مدینه روز بعد (۸ مرداد ماه) خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز اهمیت هماهنگی بین مدیر و روحانی کاروان در اجرای برنامه ها در ایام تشریق و انتقال زائران درچارچوب مسایل شرعی به مشاعر و بازگشت به مکه را یادآور شد و گفت: لازم است زیر مجموعه طبق تصمیمات و هماهنگی هایی که بین مسئولان اجرایی و فرهنگی صورت می گیرد، عمل نماید. 

دکترسید علی مرعشی رئیس هیئت پزشکی حج و زیارت هم دراین جلسه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در ایام تشریق و توافقات صورت گرفته میان روسای جمعیت هلال احمر عربستان و ایران برای استفاده از امکانات کشور میزبان جهت انتقال زائران بیمار ایرانی به بیمارستان های سعودی ارائه داد و سپس سید رمضان موسوی مقدم فعالیت تیم رسانه ای صدا و سیما در حج ۱۴۰۱ را در قالب تولید گزارش های رادیویی، خبری، تولیدی و فضای مجازی برشمرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha