۴۲۰ خانواده زیرپوشش خدمات انجمن حمایت از زندانیان مهاباد هستند

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مهاباد گفت: ۴۲۰ خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش خدمات انجمن‌های حمایت از زندانیان این شهرستان هستند و از حمایت‌های مادی و معنوی بهره‌مند می‌شوند.

ناصر فرجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن حمایت از خانواده های زندانیان شهرستان مهاباد توسط گروهی از خیران، معتمدان و مسوولان هدایت می‌شود که پایه و بنیان تشکیل این انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان است.

وی اظهار کرد: امسال حدود ۲ تُن گوشت مرغ در بین خانواده‌های زندانیان بی بضاعت تقسیم شده و همچنین طی یک ماهه گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در بین ۵۰ خانوار آسیب پذیر زندانیان توزیع شده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مهاباد گفت: این انجمن علاوه بر حمایت از خانواده‌های زندانیان، بر برقراری صلح و سازش بین شاکی و زندانی تاکید می‌کند و تمامی سعی و تلاش انجمن بر برگرداندن فرد به آغوش گرم خانواده است که در این راستا در صورتی که نیازمند پرداخت مالی باشد، خیران انجمن با قبول پرداخت هزینه‌ها، نسبت به آزاد سازی زندانی اقدام می‌کنند.

فرجی یادآور شد: هم اکنون ۳۵۰ نفر از زندانیان مهاباد به صورت رای باز (ظرفیتی است که با درجاتی از تخفیف، فرد محکوم این فرصت را پیدا می‌ کند تا در شرایطی خاص از حبس تمام مدت در طول روز معاف شود و علاوه بر فعالیت در محدوده‌ای خاص و تعریف شده، دوران محکومیت خود را سپری کند) بوده و با فعالیت روزانه خود در سطح شهر امرار معاش و کسب درآمد دارند.

وی تاکید کرد: توانمند کردن زندانیان و خانواده‌های آنان در تامین امرار معاش زندگی، نقش زیادی نیز در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد داشت.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha