دورکاری اداره‌ها در برخی شهرستان‌های اصفهان تمدید شد

اصفهان - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تمدید دورکاری اداره‌ها و بانک‌ها در برخی شهرستان‌های این استان برای روز یکشنبه (فردا دوم بهمن) به‌دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: طبق اعلام قبلی، مدارس و مراکز آموزشی برخی از مناطق استان نیز فردا غیر حضوری فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان شامگاه شنبه به نقل از منصور شیشه فروش اعلام کرد: در پی صدور هشدار نارنجی وضعیت هوا و استقرار توده هوای سرد و سنگین، پایداری جو و رطوبت بالا که سبب تشدید شرایط آلودگی هوا و انباشت آلاینده ها در روزهای گذشته و قرارگیری شاخص کیفیت هوای اصفهان و مناطق مجاور در شرایط ناسالم برای عموم شده است، با تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، همه اداره ها و بانک ها در شهرستان های اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر و نیز بخش های مرکزی شهرستان های شاهین شهر و نجف آباد و شهر سجزی برای دومین روز متوالی به‌صورت دورکار فعالیت خواهند کرد.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: طبق اعلام قبلی از مصوبه های این کارگروه، یکشنبه دوم بهمن ماه مدارس و مراکز آموزشی در شهرستان‌ های یاد شده به صورت غیر حضوری فعالیت می‌کنند و امتحانات دانشگاه‌ها مطابق برنامه برگزار خواهد شد.

️مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: طرح محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان همچنان از در منزل اجرایی خواهد شد و ضمن جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

شیشه فروش گفت: فعالیت همه واحدهای صنعتی شناسایی شده در تشدید آلایندگی هوا از جمله واحدهای تولید شن و ماسه، آجر و آسفالت با نظارت محیط زیست و به‌صورت موقت تعطیل اعلام شد.

وی افزود: مطابق با تصمیم کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوای استان اصفهان، ایستگاه های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط در میدان های بزرگ و پر ترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استقرار خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توصیه کرد که شهروندان ضمن اجتناب از حضور و انجام فعالیت های ورزشی در فضاهای باز و هسته های مرکزی و پر ترافیک شهرها در صورت حضور در این اماکن حتما از ماسک استفاده کنند.
اداره کل آموزش و پرورش اصفهان نیز اعلام کرد امتحانات نوبت اول در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، خمینی‌شهر، برخوار، مبارکه، لنجان، بخش‌های مرکزی شهرستان‌های شاهین‌شهر و نجف‌آباد و شهر سجزی فردا یکشنبه دوم بهمن لغو شد.

اداره ها، بانک ها و مراکز آموزشی اصفهان و برخی از شهرستان های استان امروز نیز به‌صورت دورکاری و غیر حضوری فعالیت کردند.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص هوای کلانشهر اصفهان امروز شنبه اول بهمن در برخی ساعت ها در وضعیت ناسالم برای عموم و در برخی از ایستگاه ها در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت.

جدول اطلاعات مربوط به شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه های پایش دائم بر روی پایگاه اینترنتی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از روز جمعه ۳۰ دی تا لحظه مخابره خبر به روز نشده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره شرایط ناپایداری جوی و انباشت آلاینده ها تا اواسط روز دوشنبه هشدار نارنجی صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha