۱ بهمن ۱۴۰۱، ۰:۳۹
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85004578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناتورهای آمریکا : حاضر به دادن چک سفید به اوکراین نیستیم

تهران- ایرنا- نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات آمریکا مدعی شدند که حاضر به ارائه چک سفید به اوکراین نیستند اما از این کشور در برابر روسیه حمایت نظامی خواهندکرد.

به گزارش ایرنا، "ریچارد بلومنتال" سناتور دموکرات و "لیندسی گراهام" سناتور جمهوری خواه در دیدار با مقامات اوکراینی در کی یف اعلام کردند که آنها خواستار ارائه "چک سفید" به اوکراین نیستند اما کنگره باید یک "چک بزرگ" فراهم کند تا نیروهای اوکراینی بتوانند نیروهای روسیه را دفع کنند.

سخنان سناتورهای آمریکایی در حالی عنوان می شود که کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان سال گذشته قول داد در صورتی که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را کسب کنند، چک سفیدی به اوکراین ارائه نخواهد کرد.

به دنبال کسب اکثریت در انتخابات میان دوره ای نوامبر، "رجوری گرین تیلور" نماینده جمهوری خواه کنگره اخیراً قطعنامه ای را برای حسابرسی کمک های ارسال شده آمریکا به اوکراین ارائه کرد که مک کارتی گفت از آن حمایت خواهد کرد.

آمریکا به تازگی یک بسته کمک نظامی جدید به اوکراین به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار سلاح و مهمات را اعلام کرد. این بسته شامل مهمات برای سیستم های دفاع هوایی NASAMS و سیستم های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha