۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85099055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش بازداشتی‌های اعتراض روز جهانی کارگر در فرانسه به ۵۴۰ نفر

تهران- ایرنا- وزیر کشور فرانسه روز سه‌شنبه از افزایش شمار بازداشت‌شدگان اعتراضات روز جهانی کارگر در این کشور به ۵۴۰ نفر خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ژرار دارمنن امروز در مصاحبه با شبکه «ب اف ام» این آمار را تایید کرد و افزود: ۴۰۶ نیروی پلیس نیز در درگیری‌های دیروز مجروح شدند.

وی همچنین مجازات سرسختانه علیه کسانی که نیروهای امنیتی را هدف قرار دادند، خواستار شد. وزیر کشور فرانسه چهره‌های سیاسی مخالف دولت را که در مورد چنین جرائمی سکوت می‌کنند «همدست» مجرمان خواند.

دارمنن شمار معترضان مجروح را نیز ۶۱ نفر در سراسر فرانسه اعلام کرد که ۳۰ نفر آن‌ها در تجمعات پاریس مجروح شدند.

وزیر کشور فرانسه شب گذشته در گزارش اولیه از شمار بازداشت شدگان و زخمی‌های راهپیمایی‌ روز جهانی کارگر در این کشور گفته بود، حداقل ۱۰۸ پلیس زخمی و ۲۹۱ نفر در سراسر فرانسه بازداشت شدند.

افزایش بازداشتی‌های اعتراض روز جهانی کارگر در فرانسه به ۵۴۰ نفر

روز دوشنبه شهرهای مختلف فرانسه شاهد سرکوب اعتراضات کارگران توسط پلیس فرانسه بود.

در پاریس تظاهرات به رهبری اتحادیه‌های کارگری با پیوستن بسیاری از خانواده‌ها، با در دست داشتن بنرهایی که خواستار عدالت اجتماعی و خواهان استعفای مکرون یا عقب‌نشینی قانون او برای افزایش حداقل سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال بودند، به‌طور مسالمت‌آمیز آغاز شد.

تظاهرات روز کارگر با خشونت روبه‌رو و پلیس مجبور شد در پاریس و شهر نانت از گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کند.

کارگران فرانسوی همچنان به تصویب قانون افزایش بازنشستگی از سوی دولت امانوئل مکرون اعتراض دارند.

سوفی بینه رهبر اتحادیه چپگرای فرانسه در جمع تظاهرکنندگان، اصلاحات حقوق بازنشستگی دولت فرانسه را موجب منزوی شدن دولت و شخص مکرون بین مردم توصیف کرد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از دولت فرانسه به خاطر برخورد خشونت آمیز و نژادپرستانه پلیس این کشور علیه معترضان سیاست‌های پاریس به شدت انتقاد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha