۱۷۳ واحد مرغداری و گلخانه گنبدکاووس از چرخه گاز سراسری خارج شدند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: مطابق اعلام شرکت گاز ۱۶۰ واحد مرغداری و ۱۳ واحد گلخانه این شهرستان از شبکه سراسری گاز خارج شدند و هم اکنون این واحدها در راستای کمک به تقویت شبکه گاز خانگی از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند.

عبدالملک آرخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به سبب برودت هوا و مشکلاتی که طی یک هفته اخیر در شبکه سراسری گاز به ویژه در استان گلستان ایجاد شد، استفاده از نفت یا نفتگاز به‌عنوان سوخت جایگزین به واحدهای تولیدی، مرغداری‌ها و گلخانه‌ها توصیه شد.

وی اضافه کرد: صاحبان این واحدها نیز در راستای کمک به تقویت شبکه گاز خانگی اقدام به استفاده از سوخت جایگزین کردند که عملیات تغییر سوخت همچنان ادامه دارد.

آرخی ادامه داد: از مجموع ۲۱۰ فارم مرغداری گنبدکاووس در حال حاضر ۱۰۰ فارم آن فعال و همگی دوگانه‌سوز بوده که برای ۵۷ مورد آن طی چند روز اخیر مقدار ۴۰۸ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت داده شد و الباقی با سوخت جایگزین یا ذخیره‌ای که از قبل داشتند، مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس بیان داشت: این شهرستان ۳۹ واحد گلخانه فعال در مقیاس کوچک و بزرگ با مجموع مساحت حدود ۱۰ هکتار دارد که ۱۳ واحد بزرگ مقیاس آن به مساحت هفت هکتار دوگانه‌سوز بوده و و الباقی گازوئیل‌سوز هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای هفت مورد از گلخانه‌های گنبدکاووس تقاضای سوخت ثبت شده در سامانه به مقدار ۲۲ هزار و ۶۰۰ لیتر تامین شد، افزود: جهادکشاورزی آمادگی دارد در صورت تقاضای مالکان واحدهای مرغدای و گلخانه نسبت به تامین سوخت جایگزین آنها در اسرع وقت اقدام کند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و نیز تعداد قابل توجهی واحدهای تولیدی از شهرستان‌های برتر استان گلستان در تولیدات بخش کشاورزی است.

۱۶ واحد مرغداری کلاله از مدار شبکه سراسری گاز خارج شد

آماده‌باش گلستان برای مقابله با سرمای غیرمنتظره

قطع سوآپ گاز ترکمنستان، دلیل اصلی دشواری در تامین گاز گلستان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha