۳ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در کشور با مشارکت مردم احیا شد

بیرجند - ایرنا - معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در کشور با سرمایه‌گذاری مردم در یک سال گذشته احیا شده و امیدواریم با به میدان آمدن مردم زمینه احیای بقیه واحدهای راکد نیز فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیرحسین مدنی روز دوشنبه در مراسم نکوداشت روز شهرستان سربیشه افزود: بیش از ۶۰ هزار واحد تولیدی در کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل بوده که حداقل ۲۰ درصد این واحدها یعنی ۱۲ هزار واحد را می‌توان با مشارکت مردم فعال کرد.

وی گفت: مشارکت و به میدان آمدن مردم تنها راه نجات کشور از مشکلات موجود است زیرا حل مشکلات اقتصادی به دست مردم محقق می‌شود.

نماینده معاون اول رئیس جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف رفع شود باید کاری را انجام دهیم که امام خمینی (ره) در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد و همان به میدان آمدن مردم است تا مشکلات موجود توسط خود مردم رفع شود.

وی با یادآوری فرامین امام راحل برای ایجاد جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و نهضت‌ خانه‌سازی برای محرومان با راه‌اندازی حساب ۱۰۰ امام گفت: امروز هم راه نجات کشور از مشکلات و چالش‌های مختلف، به میدان آمدن مردم است.

مدنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی، نماینده وی نتوانست در شهرستان سربیشه حضور پیدا کند گفت: به همین دلیل به دستور رئیس جمهور به سربیشه آمده‌ام تا سلام آیت الله رئیسی را به شما تقدیم کنم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان مرزی سربیشه در بخش‌های مختلف کشاورزی، معدنی، گردشگری و مذهبی تاکید کرد: باید با سرمایه‌گذاری برای ایجاد صنایع فرآوری تولیدات معدنی منطقه، از خام‌فروشی جلوگیری شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور افزود: مشکلات کوله‌بری، خروج آب‌های زیرزمینی و مشکلات بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان را در تهران پیگیری می‌کنم.

وی انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی و بادی را از مزیت‌های ویژه شهرستان سربیشه عنوان کرد و گفت: با مشارکت مردم و حضور سرمایه‌گذاران می‌توان از این ظرفیت‌ها به نفع منطقه استفاده کرد.

مدنی درخصوص راه‌های روستایی اظهار داشت: بیش از ۳۳ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور بر زمین مانده که اجرای آنها به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و آنچه در بودجه پیش بینی می‌شود اجرای حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که مقایسه این آمارها نشان می‌دهد باید جهادی ورود کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان سربیشه ۹۰ کیلومتر از راه‌ها مشکل دارد افزود: با کمک دولت و حمایت ایمیدرو می‌توان این مشکل را مدیریت کرد و احیای قنوات نیز با مشارکت مردم در دستور کار قرار می‌گیرد.

همچنین در مراسم نکوداشت روز سربیشه هشت تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با اعتبار ۱۵۹ میلیارد تومان به امضا رسید.

فرماندار سربیشه گفت: امروز تفاهم‌نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استرژ و ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای طالب‌آباد و اسلام‌آباد، احداث کارخانه بسته‌بندی و سردخانه، تولید پودر پرلیت در راستای اشتغال‌زایی امضا شد.

محمدرضا لکزایی اعتبار این طرح‌های سرمایه‌گذاری را ۱۵۹ میلیارد تومان در قالب ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات و ۴۳ میلیارد تومان آورده شخصی اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری، اشتغال و معرفی ظرفیت‌های شهرستان از اهداف اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه‌هاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور امروز با استقبال معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی وارد سربیشه شد و بدو ورود به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

وی در این سفر از کارگاه صفحات کابینتی که مشکل نقدینگی داشت، بازدید کرد و مشکلات مطرح شده را تلفنی پیگیر شد که قول تخصیص ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای رفع مشکلات واحد تولیدی از نتایج این بازدید بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت سیزدهم برای حضور در برنامه‌های روز سربیشه به این شهرستان سفر کرده است.

۱۹ دی سال ۱۳۶۵ مردم سربیشه ۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند و ۲۶ دی همان سال پیکر شهدا با حضور باشکوه مردم تشییع شدند که با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز سربیشه ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha