نماینده ولی فقیه در مازندران: ترویج نمازخوانی بین دانش‌آموزان با صدور بخشنامه امکان‌پذیر نیست

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: ترویج نمازخوانی در بین دانش‌آموزان باصدور بخشنامه و کاغذبازی های اداری امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز یکشنبه در اجلاسیه نماز مازندران در ساری افزود: تدوین دستورالعمل ها و بخشنامه ها برای اقامه نماز خوب است اما نمی توان با این راهبرد برپایی این فریضه الهی را در جامعه نهادینه کند.

وی خاطر نشان کرد: باید اهمیت برپایی نماز در بین اقشار جامعه را با گفتمان سازی و باور قلبی نهادینه کرد و اگر به این موضوع توجه شد به طور حتم کشور سراسر نور و معرفت خواهد شد.

امام جمعه ساری اضافه کرد: مازندران و کشور اکنون بیش از پیش به نماز نیاز دارد و باید با خلوص نیت برای تحقق این فریضه مهم اقدام کرد.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: معلمان و آموزش و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ نماز نقش و جایگاه غیرقابل انکاری دارند که باید در وهله اول این قشر جامعه فرهنگ نماز را در وجود خود لمس کنند و بعد از آن با باور قلبی آن را به دانش آموزان بشناسانند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: هر کس در نماز اول وقت و جماعت جدیت و اهتمام داشته باشد، عهد و پیمان خود را با خدا محکم کرده است.

وی با بیان این که نماز یعنی عهد بستن با خداوند متعال افزود: نماز مانع خدمت نیست، بلکه باعث افزایش احساس مسوولیت فرد می‌شود.

آیت الله محمدی لائینی توصیه کرد: برای تمام مدارس امام جماعت در نظر گرفته شود چراکه ترویج فرهنگ اقامه نماز یکی از تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب است و بر همین اساس نیز باید بیش از پیش مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امام جمعه ساری بیان کرد: اقامه نماز برکات زیادی در زندگی دارد و می تواند سلامت رفتار، توجه به مسائل دینی، احترام به والدین و ایستادگی در برابر دشمنان را به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.

طبق برنامه سخنران ویژه اجلاسیه نماز مازندران حجت اسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha